• Puamik

    Prosím o srovnání 3 MTB Hardtail kol. Které je jako celek lepší?

    Všechny mají karbonový rám.

    Kolo 1:

    vidlice: Rock Shox SID SL Select 29

    přehazovačka: XT M8100

    řazení: XT M8100

    kazeta: M7100, 10–51

    kliky: M8100, 32 zubů

    brzdy: M8100

    kotouč: M8100

    ráfky: DT-Swiss X1900

    řídítka: carbon 720 mm

    sedlovka: carbon

    Kolo 2:

    vidlice: Rock Shox Reba RL; Air; 100

    přehazovačka: XT M8100

    řazení: XT M8100

    kazeta: M7100, 10–51

    kliky: M8100, 32 zubů

    brzdy: M8100

    kotouč: RT54; 180/160

    ráfky: hliník

    řídítka: hliník 740 mm

    sedlovka: carbon

    Kolo 3:

    vidlice: FOX 32 Float SC 29"

    přehazovačka: XT M8100

    řazení: XT M8100

    kazeta: M8100, 10–51

    kliky: M8100, 34 zubů

    brzdy: M8100

    kotouč: MT900 160/160 Freeza

    ráfky: hliník

    řídítka: hliník 720 mm

    sedlovka: hliník

    Anketa: Které je jako celek lepší?

    13x
    81%
    0x
    0%
    3x
    19%
    0 0
    • scalar  

      Už tu jeno takové téma máš, proč opruzuješ s dalším? A fakt si myslíš, že rám je nepodstatný detail a při srovnávání kol nehraje žádnou roli? :-)))

      0 0
    • roupik  

      Podle popisu asi to první, ale je to neúplné, třeba ráfky a náboje kromě prvního uvedené nejsou, rámy vůbec. Taky bych přihlédl k ceně, jestli třeba malinko lepší vidle stoji za případný cenový rozdíl…záleží taky co chceš jezdit za terén třeba

      0 0
    • Puamik  

      kolo 1 Focus RAVEN 8.8 cena 76.475

      kolo 2 Merida BIG.NINE XT cena 73.990

      kolo 3 KTM 2021 Myroon Master cena 82.840

      0 0
    • Hrabex1  

      Proc zahrnujes do vyberu napr. prehazku a razeni, kdyz je maji vsechny 3 kola stejny? Nehlede na to, ze je to nepodstatny. Z toho, co uvadis, je podstatna jen vidlice a kola. Opravdu podle toho chces vyirat cely kolo? Pokud jo, vezmi to s kolama DT Swiss.

      0 0
      • Puamik  

        i KTM má kola související s DT Swiss – KTM Comp CC 29 CL 110–15TA / 622×25TC TLR made by DT Swiss, ale nevím jakému modelu to odpovídá.

        0 0
        • Hrabex1  

          jen rafky, navic neni specifikovano jake. U naboju se setrilo, DT jsou drahy jak prase. Nevim, kdo je dela pro KTM, ani jaky jsou.

          0 0
    • Puamik  

      Přehled pouze toho, v čem jsou kola rozdílná

      Kolo 1: Focus RAVEN 8.8

      vidlice: Rock Shox SID SL Select 29

      kliky: M8100, 32 zubů

      kotouč: M8100

      ráfky: DT-Swiss X1900

      řídítka: carbon 720 mm

      sedlovka: carbon

      Kolo 2: Merida BIG.NINE XT

      vidlice: Rock Shox Reba RL; Air; 100

      kliky: M8100, 32 zubů

      kotouč: RT54; 180/160

      ráfky: MERIDA EXPERT CC; 22.8 IWR; MAT aluminium

      řídítka: hliník 740 mm

      sedlovka: carbon

      Kolo 3: KTM 2021 Myroon Master

      vidlice: FOX 32 Float SC 29"

      kliky: M8100, 34 zubů

      kotouč: MT900 160/160 Freeza

      ráfky: KTM Comp CC 29 CL 110–15TA / 622×25TC TLR made by DT Swiss

      řídítka: hliník 720 mm

      sedlovka: hliník

      0 0
      • Puamik  

        na toto kolo jsem také koukal, ale mám strach z bílé barvy. Žena měla bílé (hliník) a za chvíli to bylo spíš šedé po vrstvou asfaltu a jiného bordelu, který nešel sundat

        0 0
        • neggo  

          Průhlednou folii bych na to hodil, zároveň jako ochranu 

          0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • palo7  

      Když jsi tak nerozhodný a přijdou ti ty kola cca podobný a všechny tři se ti líbí, tak se všude poptej na slevu a vezmi to nejlevnější a mas vyřešeno.

      0 0
    • majklpajkl  

      Já jsem šel do Ravena…

      0 0
    • Puamik  

      Ještě to zamotám. Mám možnost mít Raven model 2020 a ten nemám ráfky DT Swiss 1900, ale Mavic Crossmax, 622–25, 15×110/12*148. I s tímto to kolo řadíte na první místo?

      0 0
      • majklpajkl  

        Já jo

        0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • Filipsimek  

        Jo, ve srovnání s ostatníma, který mají kola přímo od výrobce, aspoň trochu víš, do čeho jdeš.

        0 0
    • Kremen  

      >70k za hardtail oooOoOOOOooo

      Podle mě: Hlavní rozdíl v téhle cenové není ve výbavě ale v geometrii a pocitu na kole. Osazení bude špičkové na všech a rozdíly v praxi zanedbatelné.

      0 0
      • Puamik  

        Chci kolo na rychlost, na rychlé lesní cesty, silnice. Jaká geometrie z těch 3 je tedy vhodnější?

        0 0
        • MatyW7U  

          Gravel

          0 0
        • Kremen  

          Ano na jednom z nich jsem nikdy neseděl a zkušenosti na to abych to střílel podle čísel nemám. Sorry ale neporadím

          0 0
        • Maty123  

          Taky bych se přidal ke gravelu, rychlejší je to určitě a o hodně – na silnicích je to jasný, ale i na těch rychlých lesních cestách, jak píšeš..

          0 0
          • Puamik  

            ano, psal jsem rychle cesty, ale je to i singeltrek, hory, šutry, kořeny…a na to asi gravel ne.

            0 0
          • MI.KU  

            Gravel je rychlejší na silnici. Jak dojde na šotolinu a polní cesty už není rychlejší a jak se pritvrzuje terén je stále pomalejší.

            Měřil jsem si stejný okruh na gravelu a na HT kde bylo 30% asfalt 40% šotolina a 30% lesní cesta a na HT jsem byl rychlejší.

            Pokud se na gravel daji široké pneu které zlepší jízdu po šotolině (lepší grip) a na lesní/polní cestě tak pak po asfaltu jede gravel téměř stejně jako HT ale jakmile dojde na náročnější terén třeba i na cestách – volné šutry nebo kořeny tak úzká řídítka ztěžují manévrování a absence vidlice tě donutí jet pomaleji a pomalejší jsi vždy pak.

            Za mne gravel ideál na cykloturistiku/ bikepacking

            0 0
            • humil  

              Přesně takhle jsem si myslel, že to je. Díky za potvrzení mé domněnky!

              0 0
              • MI.KU  

                Nemáš zač. Jinak sem jezdil pár let jen žiletku tak mě to taky táhlo ke gravelu a sám jsem na ty řídítka zvyklej a jezdil sem ho nějaký čas (vypůjčené kolo) ale loni sme chtěli dvě nová kola s polovičkou a ta na gravelu byla tedy hodně pomalá jakmile se sjelo ze silnice. Takže není to pro každého ale třeba dnes bych si už silničku nekupoval a vzal bych gravela na takové ty silnice třetí třídy a lesní silnice s nějakou šotolinou a polnačkou.

                Ale pokud chce někdo jezdit převážně polňačky a lesní cesty a terén vzal bych jednoznačně XC.

                0 0
                • humil  

                  Nejradši jezdím XC, případně kratší maratony. Ale když je bláto, nevadí mi vyjet si na HT po silnici, jako v těchto dnech. A když pak předjedu do kopce někoho na silničce, tak mě to potěší. (Např. dneska na nové cyklostezce z Mnichovic do Všestar, a to byl navíc ještě možná i o generaci mladší.)

                  0 0
                • Romancero  

                  Potvrzuji-mám stejnou zkušenost!

                  a přesně k tomu také gravel používám a ještě na turistiku s báglama.

                  prostě berany nejsou do terénu, ve kterém jsem dříve jezdil s MTB, to pravé ořechové…a čím seš starší, tím míň ti jsou příjemné rázy do rukou…

                  0 0
                  • TK75  

                    Jestli nechceš dostávat rány do rukou přejdi na bezduše, dost to pomůže

                    0 0
              • TK75  

                Není to tak…je to úplně jedno jestli máš to nebo to.Nakonec když to máš v ruce se vyblbnes tak nějak nastejno

                0 0
            • TK75  

              S širší pneu je pořád na silnicích rychlejší, polňačky a lesní stezky bez kořenů taky, až když je to víc a je znát nevýhoda pevné vidle tak je ht lepší.Hlavně se to upřímně vůbec nedá posuzovat, protože každý má to kolo (jakékoliv) jinak nastaveno a taky ho má každý jinak v ruce.Když jedu s kolegou tak přesně mu ujedu na silnici a v lese na šotce, ale tam kde on si užívá techniku při sjezdu tak já mám smrt v očích :-)

              0 0
              • MI.KU  

                Hele gravel na 2,25 proste nijak nejel. Aerodynamika posedu je taky na nic při rychlosti kolem 20km/h ta má znatelný vliv při 30km/h.

                Takže stejně osazený gravel MTB plášti jede na silnici stejně jako MTB.

                Ty asi srovnáváš svoje kolo, jenže tam máš strop asi u 45mm poměrně jemných plášťů ne? A kolega má nazuto co 2,1 nebo 2,25 minimálně. A to prostě nejsou stejné pláště, ale je mezi nimi dost rozdíl.

                Taky ti v tom hraje obrovský rozdíl to jak slapes ty a jak šlape kolega, kolik vážíš ty a kolik kolega, jak jste velcí a jak se komu chce…

                V terénu pak gravel už je vždy horší hlavně díky úzkým riditkum, absence odpružení a slabší brzdy.

                0 0
                • TK75  

                  V terénu jo, ale na jakékoliv polní cestě nebo v lese po udusaný hlíně mi gravel jede lépe než co jsem měl ht.Posed mám úplně jinak než u ht, daleko víc se můžu do toho opřít, taky díky beranům máš páku pro sprint a pneumatiky mám 2,0" jenže hladký, to zase na hardtail nedáš, protože by si tím zmrvil tu jeho prostupnost terénem.

                  Ale věřím že ty máš jinou zkušenost, já třeba když jsem se po půl roce na hardtailu vrátil ke grevlu, tak to bylo o tolik živější a rychlejší kolo, že jsem měl pocit jak když má elektromotor :-)

                  Tady je takovej zajímavej testík hardtail – tradiční gravel a gravel na široké pneumatice :-)

                  https://youtu.be/aqU2naQgHmw

                  Nakonec je to vždy o tom co člověka baví

                  0 0
                  • TK75  

                    Já to beru jako defacto stejný kola…s tím že je gravel o kousek lepší na jednu stranu a ht zase víc směrem do terénu to je jasný

                    Ale ta jednoduchost gravel biku je nádherná :-)

                    0 0
                  • MI.KU  

                    Posit že to opravdu jede mám na silničce to je jinde než gravel.

                    Nevím muže byt já si na těch 2,2 projel Cutthroad a ono i tím provedením je to v podstatě MTB s pevnou a berany.

                    Když sem jel stejnou trasu ve stejný den na karbonovem Diverge a na Epicu tak v tom taky nebyl zásadní rozdíl. Na silnici nepatrne rychlejší Diverge na šotolině a polňačce se štěrkem a kameny už to bylo stejný a v lese výrazně lepší Epic.

                    0 0
                    • TK75  

                      Diverge vs Epic bych to taky tak viděl s tím že ten gravel je třeba pro mě fajn, že jezdím celej rok a potřebuju mít možnost tam vrazit fungující blatníky do deště.No a že si sám servisuju tak taky co nejjednodušší.Ne že bych u ht musel vysloveně furt dělat údržbu, ale je tam víc věcí.

                      0 0
                      • MI.KU  

                        Jo ty blatniky jsou u gravela fajn plus oka na nosič – proto sem psal ze jeho výhodu beru pro bikepacking.

                        Ale i na mtb se teď daji najít slusne blatniky dlouhé s vystuhami a upnutim na rám myslím SKS.

                        Jednoduchost je fajn, je tam vlastně u HT navíc vidlice a ty si servisuji také sám – zrovna včera jsem dělal obě Reby, plus jsem polovicce ještě dával tokeny. Trochu mě nastvalo ze hodinu po mi přišel mail z USA že můj Epic podporuje vidlici se 120mm zdvihu bez omezení záruky – napsat to dřív tak objednavam díl na přestavbu a údržbu o dva dny posunu a svou vidlici bych rovnou prekopal na 120.

                        Jinak je to stejný. Full by na údržbu byl složitější no.

                        U Spešlu se mi líbí ze teď nasadily BSA jak na Epica tak na Diverge.

                        0 0
                        • TK75  

                          A Lael Wilcox to vyřešila na Tour Divide takhle

                          Epic a berany – Gravelking SK a Fast Trak:-)

                          Ale tenkrát asi neměla novej model Diverge, co jsem si všiml tak teď už používá jeho s pneumatikou 47 mm René Herse(poslední obrázek)

                          0 0
                          • MI.KU  

                            Ty jako nevypadá to zas až tak zle.

                            Myslím, že ono to stejně spěje k tomu, že se ty kategorie dost budou protínat – ve smyslu že i u gravelu se MTB rozměr plastu stane běžný. A odpružení je vidět už dnes.

                            Namátkou Cannondale, Niner…

                            0 0
                    • TK75  

                      Otázka je nakolik byl ten Diverge customizovanej tobě na míru… třeba řidítka mají z továrny nesmyslně úzký a to dělá hodně, když si tam pak dáš širší berany a ještě s rozšířením ve spodním úchopu tak je to někde jinde..taky bezduše atd Ve finále jsem třeba já zjistil, že krom velkých šutrů zvládnu skoro stejný věci v lese a dokonce i třeba lépe, protože je to kolo kratší a víc mrštný.A mimo les to je jasný

                      0 0
                • TK75  

                  Ještě taky převody, na ht nejde dát tak velký převodník

                  0 0
    • Puamik  

      Z těchto 3 kol tedy dávám přednost Focus Raven 8.8. Ale ještě prosím o zhodnocení, zda má smysl investovat o 16 tis. více do Giant XTC Advanced 29 1.

      Rozdíly Focus x Giant

      vidlice: Rock Shox SID SL Select 29 x FOX 32 Float SC Performance

      ráfky: DT-Swiss X1900 x Giant XCR-2 29 WheelSystem, kar­bon

      Díky

      0 0
      • JachymP  

        Giant s karbon kolama bude o parník lepší než Focus s DT1900. XTC Advanced je super kolo. Ve vidlici rozdíl nepoznáš.

        0 0
      • Uzdichcal  

        Těch 16k odpovídá těm kolům. X1900 mají hodnotu tak 5k, OEM karbon od Giantu řekněme 20k

        0 0
        • Puamik  

          Ale jak už zde někdo psal, že DT Swiss jsou lepší než OEM Merida nebo KTM, tak nebude to tak i s těmi Giant, že budou nic moc ve srovnání s jinými karbonovými ráfky?

          0 0
      • libisenuj  

        Ja sem ted resil podobny vyber Raven vs. XTC. Nakonec sem vzal Raven 8.7 s DT X1900 za 48tis., protoze xtc uz me prislo predrazeny. V ± stejne cene je to mimo misku vsim. Raven 8.8 je skvele vybaven, az na kola. Mavic Crossmax vs. X1900 jsou vahove stejne a v cenikove cene kola kolem 80tis.bych si dovedl predstavit neco lepsiho. Kdyby nezprasili letosni geo na Canyon Exceed, kdy pri 182cm nevim, co vzit, abych neprisel o koule nebo se nemusel nechat zkratit, tak cena/vykon hovori jasne pro Canyon. I verze CF6 je slusna, verze 7 ma i karbonovy kola. V tomhle ohledu je Xtc 1.5 s rebou a nx vybavou vedle. Pro me rozhodl Raven i kvuli geo. Ma vyssi stack.

        0 0
    • MatyW7U  

      Kup s DT SWISS koly..pošetři na lepší karbony ,které si vybereš sám a tyto prodáš lépe nežli nějaké OEM. Hlavně bych moc s objednávkou neváhal ať máš vůbec co kupovat

      0 0
    • Puamik  

      :-) a co Focus Raven 8.8 vs TREK Procaliber 9.6

      rozdíly Focus x Trek

      vidlice: Rock Shox SID SL Select 29 x RockShox Recon Gold RL, pružina DebonAir

      ráfky: DT-Swiss X1900 x Bontrager Kovee, dvoustěnný

      řazení: XT x SLX

      kliky: XT x MT611

      brzdy: XT x MT4100

      sedlovka: karbon x slitina

      řídítka: karbon x slitina

      cena: 76.475 × 61.990

      0 0
      • libisenuj  

        To spis res 8.8 vs. 8.7

        0 0
        • Puamik  

          Vzhledem k tomu, že momentálně nejde koupit už nic, tak zkouším řešit ještě 8.8 vs 8.7, cenový rozdíl 18 tis. Kč

          rozdíly 8.8 × 8.7

          vidlice: Rock Shox SID SL Select x FOX 32 Float Rhythm

          brzdy, kotouče, řazení: XT x SLX

          kliky: XT x MT610

          řidítka, sedlovka: karbon x hliník

          sedlo: Prologo Scratch X8 x FOCUS Race SL

          Seat tube length: 394mm x 350mm

          co to je Seat tube length?

          0 0
          • Hrabex1  

            delka sedlovky. 8.7 je urcite lepsi volba, nez ten Trek, i kdyz i tak se mi to zda drahy (pred 2 roky jsem kupoval 8.7 za 40)

            0 0
          • libisenuj  

            Já sem koupil nový 8.7 2021 za 40. Předělal sem to na bezduše, dal širší řidítka 780mm. S tmelem má kolo 10,9kg bez pedálů.

            Trošku me nasrala zadní Rat osa, ale na to se zde upozorňovalo, je na cestě náhrada v podobě Robertaxle. Líbí se mě, že zamykání z řidítek má jen dvě polohy. Vyhodil sem to pryč a nemusím řešit příliš měkkou vidlu na max.otevření v případě 3 polohového ovládání. Za ty prachy je to úplnej cajk. Paradoxně mě to prašivý sedlo celkem sedlo :-) SLX brzdy super, podle mě stačí. Kdybych si dnes nerozbil brýle, tak ještě dám karbon sedlovku, tu BBB Flypost. Do lišky krásně pasuje předražený blatníček Syncros za 600Kč…ale je to fakt elegantní řešení. Já su vidlicovej křupan, takže přínos Sida vs.základní Fox nepoznám, možná při přenášení to trošku přepadá na předek kvůli cca 250 gramům rozdílu :-)

            0 0
            • gerrard  

              Kdes to koupil? Klidne do sz. Dik.

              0 0
            • Hrabex1  

              8.7. teprve bude…

              Ta RAT osa je opravdu k zlosti. Chlubi se, ze je to nejrychlejsi system upinani kola, ale realita je jina. Ted uz mam vse jen na inbus.

              0 0
            • skialp  

              Ahoj, mohu také poprosit, kde jsi kupoval? Díky moc.

              0 0
              • libisenuj  

                Přikryl, Ova. Je to cena bez DPH. Model 2020/2021 je stejný podle všech indicií. Jsem z Brna, ale zajel sem si tam, podržel mi to týden po telefonu, super domluva. Měl sem reference od kořeňů z BF. Osa je peklo, dnes došla od Roberta z júesej imbusovka na závit, třikrát hurá!

                0 0
                • Polopol  

                  Mám stejnou zkušenost.

                  0 0
                  • Puamik  

                    zeptám se nezkušeně. Focus má nevhodné pevné osy nebo v čem je problém?

                    0 0
                    • libisenuj  

                      Za zadni osu by meli nekomu useknout pracky…nebo ho zbavit svepravnosti. Predni je foxacka ( na 8.7, jiny modely nevim). V odkazu by to mela byt snad ona.

                      https://www.kolarnastore.eu/…t--12x148mm/

                      Jeste k te velikosti, vcera sem na tom jel trosku dyl a se svyma 182cm si Mko teda nechcu predstavit…

                      0 0
                      • Hrabex1  

                        Ja mel toto.

                        Casem jsem si nak zvyk, ale uz bych to nechtel.

                        0 0
                        • libisenuj  

                          Vsak jo, to je origo, taky sem ji měl, letí do krabice s harampádím :-)

                          0 0
                          • Hrabex1  

                            co jsi posilal ty je nejaka smysluplnejsi nahrada?

                            Ted uz to kolo nemam, takze neresim.

                            0 0
                            • libisenuj  

                              jj, to mě radil kořeň, co to kolo má a už sem mu děkoval soukr. Jednoduchý věci jsou leckdy krásný…

                              0 0
                    • majklpajkl  

                      Vzadu je to R.A.T. Sám pan Přikryl, u kterého jsem si to kolo před 2 týdny kupoval mi to ukazoval jak to funguje a chválil, jak je to jednoduchej super systém, kolo mu šlo samozřejmě krásně dát dolů a nasadit. Říkal mi, že problém je v tom, že kazdej se k tomu chová jako k normálnímu upínáku, pak se tam cosi trochu pochroumá a už to nefunguje tak jak by mělo. Já to ještě sám nezkoušel, možná, že mi to taky nepůjde, ale jen jsem sem chtěl dát názor odborníka…

                      0 0
                      • libisenuj  

                        jj, však jsme osu řešili i spolu. Mě bylo taky řečeno, že je super. Ale jak je něco složitý, většinou to stojí za hovno…

                        0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • Michal_Unca  

      Tak já bych ti doporučil tu Meridu. Proč? Protože ju mám ( model 2020 ). Proč sem si ji koupil? No, protože se mi strašně líbila, osazení je pro moje ježdění až moc luxusní a hlavně, prodejce mi na ni dal slevu víc jak 20%. A za ty peníze, luxusní kolo. :-) Focus Raven sem taky zvažoval, ale prodejce ke kterému jsem se na něj šel kouknout mi řekl, že už Focus neprodává, protože prý s touto značkou neměl moc dobrý zkušenosti. Nevím. Dál sem to neřešil. A nikdo jinej je v mém okolí nemá. Zkoušel sem i Scott Scale 930, ale ten mě moc neoslovil. Oslovil mě ještě GT Zaskar. Fakt dobrej. Ale nakonec to ta Merida vyhrála. Prostě je krásná, za luxusní cenu, luxusně osazená a se značkou mám dobrou zkušenost.

      0 0
      • Puamik  

        Mně se ta Merida také líbí, ale od zdejších diskutérů nedostala podporu :-)

        0 0
        • Michal_Unca  

          Tak na tom kole budeš jezdit ty, ne oni. Kup si to, co se líbí tobě. :-) Hlavně si to kolo ale napřed vyzkoušej. Hodně lidí vidí, že tam je vidla SID a tam jen Reba, karbonový kola, atd. atd.. Jenže, pokud nejsi závodník, tak karbonový kola nepotřebuješ. Osazení bych u kol v tvém výběru neřešil. Všechny jsou pro „běžného jezdce“ nadstandartně osazený.

          A ještě jedna věc. Já bych rád věděl, proč ten a ten doporučuje to a to kolo. Jestli ho třeba má, nebo měl, jestli na něm jezdil, atd..

          0 0
        • agi11  

          U HT za takove penize si je zajed kazdy model vyzkouset a nedavej na to zda je packa XT nebo SLX.

          Nebo co nevidet nic nebude. :-)

          Ram dela kolo. :-)

          0 0
    • Newli  

      Kolo se perci nekupuje bez vyzkouseni, alespon posazeni na ram, ne?

      0 0
      • TK75  

        No za tyhle peníze už bych čekal, že člověk ví, že nejdůležitější je rám.Jak sedí a jak funguje geometrie

        Šperky okolo sice důležité, ale až na druhém místě

        0 0
    • Puamik  

      Vyzkoušel jsem Focus RAVEN 8.8 a SCOTT Scale RC 900 Team.

      Sedly mně obě dvě kola. Tak teď to bude dilema.

      0 0
      • zirecek  

        Vyber podle vizuálního pocitu. Červená je pěkná, :-).

        0 0
      • libisenuj  

        To už musíš rozseknout sám. Já bych svýho Ravena za ceníkovku nekoupil, 58 mě přijde dost, stejně jako 76 za 8.8 Ceníkovka skoťáka je 82…hrozný…na tom je krásně vidět, že love nemají vůbec žádnou hodnotu…

        0 0
        • Puamik  

          Peněz je to fakt hodně, ale beru to tak, že to tak dnes stojí a nic s tím neudělám. A lépe v dalších letech asi nebude. Souačasné kolo mám 20 let, jezdí stále super, vidlice Marzocchi bomber, fantastický převod 3×9, no ale říkal jsem si, zkusím si udělat radost něčím novým. Focus stojí 76 a Scott po slevě, kterou v daném obchodě dávají po registraci je za 78.

          0 0
    • Puamik  

      Jak jsem již psal, mám 180 cm. Rám tedy L nebo M. Focus jsem zkoušel jak L, tak M, bral bych L i když prodavač říkal, že by mně víc pasovalo M. Scott jsem zkoušel jen L a bral bych jej a prodavač byl pro L. Takže mně z toho vychází L. Těžko se to srovnává, myslím pocit na kole. Takže jsem ještě vypsal údaje z geometrie.

      nejdříve údaj pro Focus, vedle Scott, velikost L

      Sedlová trubka 500, 480

      Úhel sedlové trubky 74,5, 73,6

      Délka horní trubky 629, 625

      Délka hlavové trubky 130, 115

      Úhel hlavové trubky 69,8, 69,5

      Rozvor 1.139, 1.128

      Délka řetězové vzpěry 435, 425

      Stack 644, 618

      Reach 450, 443

      Délka představce 90, 80

      Vychází mně z toho, že Focus je v dané velikosti větší. A když jsem tedy na rozmezí mezi M a L, tak jestli bych raději neměl volit Scott.

      Co vy na to?

      0 0
      • bikerGT  

        Focuse v M

        0 0
        • libisenuj  

          Je to fakt hrana. Sedlová trubka je zavádějící…je vysoká, ale jen ta část, co leze nad horní rámovku. Já mám sedlovku vytaženou od objímky po lyžiny 20cm. Já bych pro sebe M nechtěl (o 2 cm nižší stack by mě vadil), ale je to fakt o pocitu…zvažoval sem pro sebe taky M, ale kořeni tady psali jasný L, prodejce jasný L a nakonec je to jasný L…

          0 0
      • mirra66  

        Když se podíváš do mého profilu, jsou tam fotky Ravena. Je tam vidět, jak vysoko mám vytažené sedlo. Na výšku mám, bez bot, 181 cm, možná 181,5 cm. To sedlo je ve výšce pro jízdu v terénu, takže při šlapání mám pokrčené nohy v kolenou. Někdy cítím, že bych potřeboval sedlo ještě více dole (např. nástup na kolo v prudkém stoupání apod.), ale to bych byl při normální jízdě již příliš dole, to se dá řešit prakticky jen teleskopickou sedlovkou. Chci tím říci, že pro jízdu na šotolince nebo asfaltu (bez vstupu do terénu) bych měl sedlo vytaženo ještě o nějaké centimetry výše, ale do terénu již výše nemohu jít. Z fotek jde vidět, že to sedlo není vytaženo vysoko a vyplývá z toho, že výška kolem 180 cm je opravdu startovací výška pro rám L nebo konečná výška pro velikost rámu M. Tak nějak to vyplývá i ze stránek výrobce Focus. Někdo tady psal, že má snad 182 cm a šel by rámu XL, ale to si nedovedu představit. Zkus se nakontaktovat na prodejce a vyzkoušej rám Raven ve velikosti M a L, vyzkoušej to na jednom místě najednou a budeš mít jasno. Je úplně jedno, zda vyzkoušíš rám Ravena 8.6, 8.7. 8.8, ty rámy jsou stejné. Pak si jen objednáš Tebou preferovanou 8.8 v již vyzkoušené velikosti. Ale mám obavu, že diskuzí zde na fóru to nemáš šanci rozlousknout.

        0 0
        • libisenuj  

          Krásně napsaný a XL na 182 si představit taky neumím

          0 0
        • bikerGT  

          Ano, když vidím to v profilu, já bych na této velikosti jezdit nemohl. Je to moc. Představa, že sedím pod úrovní řidítek mě děsí. Ještě košík na zeleninu pověsit na řidítka a je z toho super stroj na nákupy, ale ne jízdu v terénu.

          0 0
        • Puamik  

          Zkoušel jsem Raven jak L, tak M. Prodavač říkal M, mně se zdál L. A proto si myslím, že vhodný bude Scott, který ve velikosti L bude asi něco mezi Focusem L a M. Aspoň mně to tak připadá z rozměrů geometrie.

          0 0
        • Polopol  

          Mám 182, sedlovka je na max a představec 12 cm. S 10 cm představcem by byla ovladatelnost lepší, ale zvykl jsem si.

          0 0
          • bikerGT  

            U tebe by šlo ještě zapracovat na předozadní poloze sedla či sedlovce s offsetem-kdybys chtěl ten představec zkrátit, ale nechtěl se napřimovat. Jinak to vypadá ideálně. To je M?

            0 0
            • jandoo  

              Tak tohle už je bike-forum evergreen :) Ale znovu ten hrách hodím na stěnu: předozadní pozice sedla se dělá vůči klice, k natažení posedu rozhodně neslouží.

              0 0
              • gerrard  

                +1 Nastavis polohu sedla a pak doladis predstavec.

                0 0
              • bikerGT  

                A proč si myslíš, že to nezohledňuji? Focuse jsem chvíli jezdil, sedlová trubka je celkem strmá a šlape se tam hodně pod sebe, já na něm musel o pěkný kousek dozadu, jinak mi kolena chodila nepříjemně dopředu.

                0 0
                • Polopol  

                  Každý je jiný, já zase když nemám sedlo hodně dopředu, slapu jak na rybníku na šlapadle.

                  0 0
            • Polopol  

              Se sedlem nemůžeš hýbat kvůli délce posedu. Je to právě Elko. Jen jsem reagoval na kolegu, že si na 182 cm nedovede představit Xl rám. Tak jsem reagoval, že i takoví se najdou. Protože mně je to kolo v elku docela malé.

              0 0
              • libisenuj  

                No, je vidět, že každý to má jinak. Já mám 182cm, představec 80, sedlovku bez offsetu, 2cm podložek pod představcem a ten otočený do plusu, rodla 760… :-)

                0 0
          • mirra66  

            Jde vidět, že 100 lidí, 100 chutí. Já už bych z takto vysunutým sedlem v terénu bezpečně nedošlápl. Představec bych taky mohl snížit, dokonce jsem to už udělal, ale pak jsem si ho dal zase zpět, připadám si jistější při jízdě dolů a řídítka se mi nekříží s rámem. Časem je možná dolů dám, ale nejprve na Havranovi musím najet nějaké ty kilometry. Jinak je ten Raven fakt pěkný, gratuluji.

            0 0
      • Michal_Unca  

        Vypsat tu hodnoty geometrie a chtít názor? Nevím, přijde mi, že chceš koupit kolo z internetu, bez vyzkoušení. Řeknu ti to asi tak. Zkoušel jsem Scott Scale M i L. Jednoduché porovnání. Horní rámovou trubku mezi nohy a hned víš. Navíc, když sem jel na velikosti M, při prudším zatáčení sem si kopal kolenama do řídítek. Mám 175 cm a Scale M je pro mě malý. Takhle se podle mě zkouší velikost rámu. Ne z údajů v katalogu. Karbonovej hardtail není moc kolo do těžkého terénu, ale spíš na svižnou jízdu. A pokud jsem „na pomezí“ velikostí, na svižné svezení bych vždy raději vzal větší rám. Do terénu menší.

        0 0
        • Edwin  

          Tak vybírat kolo podle rozkroku je taky rada nad zlato :) Zcela upřímně, neduhy se projeví až po nějaké době, takže jestli koupit z netu, nebo se svézt na plácku před obchodem, vyjde na stejno.

          0 0
          • Michal_Unca  

            Tady bych se s tebou trochu hádal. :-) Rozkrok je první věc, co vždy zkouším. To ti hodně napoví. A svezení „kolem obchodu“ ještě víc. Určitě víc než fotka a údaje o geometrii v eshopu.

            0 0
            • Edwin  

              Tak jasně, že bouchat se v rozkroku nikdo nechce, ale nynější slopingy to pořešily. A jestli ti padne kolo do ruky jsem já zjistil až po x stech km. Nejdřív jsem byl nadšenej a až pak jsem zjistil, že to geometricky není uplně ono.

              0 0
              • Michal_Unca  

                Ale já bych řekl, že geomeotrie a velikost rámu je něco jiného. Geometrie se odvíjí od toho, na jaké ježdění je kolo určeno. Teda měla by. :-) Velikost rámu je ale o velikosti jezdce. To je podle mě úplně něco jiného.

                0 0
                • Edwin  

                  Vidíš a není :)

                  0 0
                • TK75  

                  +1

                  0 0
                • Puamik  

                  tak když jsem tam napsal parametry geometrie, tak na co jsou ta kola určena, na jaké ježdění?

                  0 0
                  • TK75  

                    https://dolekop.com/…kladni-pojmy

                    https://dolekop.com/…ni-geometrie

                    Tady si to můžeš trochu nastudovat :,–)

                    0 0
                  • mirra66  

                    Jsou to normální XC kola, nejsou to žádné historické vykopávky, ale ani žádné superprogresivní experimentální záležitosti. Nepřemýšlej o tom tak moc, kup kolo a jezdi. Nevím co jsi za týpka, ale pokud jsi normální jezdec, nejsi člen profi týmu, jak je mnoho zdejších „mistrů světa“ (omlouvám se těm, kteří chtějí skutečně jen radit), tak ti ta kola budou sloužit více než dobře. Nezapomeň, že je to hlavně o nohách a chuti jezdit.

                    0 0
    • Puamik  

      Scott má ve všech parametrech nižší hodnoty. Znamená to, že Scott má menší rám a navíc je Scott více točivý a Focus je více do rychlosti?

      0 0
      • Michal_Unca  

        Určením ty kola jsou stejná. Karbonová XC kola, primárně stavěná na rychlost. Do terénu to moc není. Takže do bikeparku bych s tím moc často nejezdil. To že jsou tam rozdíly v geometrii znamená to, že výrobce chtěl mít na kole třeba trochu vzpřímenější posed. Nic víc.

        0 0
      • Michal_Unca  

        Podle mě ten nákup kola řešíš úplně špatně. Taky sem si tím prošel úplně stejně. Studoval jsem geometrie atd.. Ale pak sem to udělal úplně jinak. Nečti recenze atd.. Točivost atd., to sou výrazy lidí, co píšou recenze do časopisů a každej týden mají jiné kolo. Potom hledají i sebemenší rozdíl, aby měli o čem psát. Ty, pokud si neměl za život 20 kol, rozdíl stejně moc nepoznáš. Neřeš vidlice, přehazovačky, sedlovky, atd.. Na minulém kole jsem měl hliníkovou sedlovku. Teď mám karbonovou a jediný rozdíl který jsem zaznamenal je ten, že teď ji musím utahovat momentovým klíčem ( který jsem si musel koupit :-) ) a ještě ji mazat montážní pastou na karbon. Nic víc.

        Moje rada zní. Obejdi si obchody ve svém okolí a vyber si něco z jejich nabídky. Vyzkoušej a pak se rozhodni. A je jedno jestli je to Scott, nebo Focus. Jestli má vidlu Reba nebo SID. Neřeš hmotnost kola. Ono jestli to kolo má 10,5 a nebo 11 kg, je úplně jedno. Ten rozdíl v hmotnosti stejně nikdy nepoznáš. Přidáš si na rám pumpu, dva košíky na lahev, nějakou brašničku a si na 12,5 kg. Za mě stejně nejdůležitější to, jak se mi to kolo líbí.

        0 0
    • MatyW7U  

      Scott má maličko více položeny hlavový úhel, o 1 cm kratší retězovou vzpěru a o trošku kratší horní trubku a také o 1cm kratší představec(to je řešitelné) takže nebudeš na kole tolik natažený a mělo by být ovladatelnější a hravější a jestli jsi opravdu na hraně u L,M Focusu tak Scott je řešení. Ale opravdu obě jsou to kola supr a řešit tady 4mm tam 4mm sem myslím že nedává smysl. Cena je podobná (76–78Tis) když uvážíš kazetu XT vs SLX, o tom jestli je vysoká nebo není netřeba uvažovat kdybys chtěl co nejlepší výbavu=peníze jdeš do decathlonu nebo na tsbohemia (mmr,silverback)

      A jestliže sis obě kola zkoušel a sedí ti obě se ti líbí víc a máš o trošku lepší pocit ze Scotta tak do něj jdi!!! už se dá krásně jezdit a užiješ si ho

      Vzhledem k tomu že tu výběr řešíš již něco přes měsíc a dohromady v obou vláknech máš cca 150 reakcí. Tak si na můj vkus dáváš velmi záležet na každé maličkosti :)))

      0 0
      • Puamik  

        díky za názor, nové kolo již řeším nějaký rok :-), ale teď jsem k nákupu nejblíž. Chci kolo do rychlosti, na nějaké blbinky moc nejsem. No a jsem hrozně nerozhodný

        0 0
        • MatyW7U  

          Scotta uděláš do rychlosti tím že dáš delší představec tím se na kole natáhneš(představec stojí prdlajs) ale nejvíc je uděláš do rychlosti když vyměníš ráfky a nahodíš bezduše(rychlé pláště) to ale platí pro jakékoliv kolo! Jediné co si myslím je že v červnu budeš opět od nákupu daleko ,protože nic neseženeš a přiští rok tě to bude stát víc dolárků :))) Ale to je věštění z křišťálové koule

          0 0
          • Puamik  

            ale ten Scott má bezduše, ne? je tam Schwalbe Racing Ray 29×2.25" / EVO Folding / Addix Speed grip / Snake Skin / TLE Tubeless ready

            0 0
        • mirra66  

          4Puamik

          Mám takový pocit, že:

          1. si děláš srandu, nebo
          2. nemáš šanci a kolo si nevybereš, nebo
          3. Ti bude výběr trvat tak dlouho, že pak už budeš potřebovat elektrokolo.
          0 0
          • bobo17  

            Taky se tomu moc směju, a to že toto vlákno začalo porovnáním přehazovaček…

            Má na výběr kola docela blbej rok…

            Ale když píše, že už vybírá kolo delší dobu, snad i roky…

            Tak bych se v předcházejících létech vydal cestou zapůjčení testovacího kola a nebo bych se zúčastnil nějaké testovací akce, ale to platí asi jen pro roky minulé, tento rok asi šlus. Např. Harfa sport dělal dříve testovací akce, Endorphin Scott taky… nebo Canyon lze do 1 měsíce vrátit…

            Podle mě asi nej je půjčit si testovací kolo na víkend a projet se v známých místech a porovnat to se stávajícím MTB. :-)

            0 0
          • TK75  

            Řekl bych že první bod je správná odpověď

            0 0
    • MatyW7U  

      Pláště jsou na obou kolech přípravena na bezdušovou variantu,stejně tak i kola (nevím zda ti to přijde o s ventilky),bez­dušový tmel bouhužel budeš muset dokoupit. Obě kola jsou skoro totožná do výbavy ve výsledku i do ceny a geometrie.

      Ovšem je potřeba ještě udělat průzkumné navrtání do rámu a laku proměrit jak silná je u obou vrstva laku a odolnost v oděru a nezapomenout spočítat karbonová vlákna tam bude ještě veliký rozdíl :)))

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.