Test blikaček (zadních světel)

226 nepřečtených
  • jecnak

    Když jsem editoval a připravoval nooskiho článek o světlech a pak i Jirkův článek o blikačce Sigma Blaze , napadlo mě, že by bylo fajn, udělat podobný prehled i o blikačkách. Doma jich pár mám, ale pro srovnání by bylo super, udělat opravdu komplexní přehled základních parametrů a hlavně krátkých minirecenzí.

    Zkusme tedy, podle jednotného zadání vyrobit každý minirecenzi své blikačky a já bych pak text vzal, upravil, zredigoval a vložil do jednoho komplexního článku v magazínu. Myslím, že by to mohlo pomoci každému, kdo uvažuje o nové blikačce.

    Děkuji uživatelům nooski a jIrI___ za připomínky k metodice.

    Jednotné zadání:

    Výrobce blikačky:

    Název blikačky:

    Orientačně cena v CZK:

    Režimy blikačky: např. svícení, blikání, pulzování, vypnuté blikání při zapnutém radaru

    Doby svícení a blikání na jednotlivé režimy (jejich udávané výkony v lm): 16 hod. v režimu denního blikání (65 lm), 6 hod. v režimu nepřetržitého svícení (20 lm)

    Další funkce: např. radar, dálkové ovládání a informace o baterii na přístroji Garmin, brzdové světlo

    Rozměry: 98,6 × 19,7 × 3­9,6 mm

    Hmotnost: 71g

    Typ konektoru a jeho umístění a utěsnění: micro USB, za gumovou krytkou smerem dolů poti směru jízdy. Bez problémů vodotěsný a dobře přístupný.

    Vodotěsnost dle výrobce a reality: IPX7, je reálná

    Držák: Není součástí blikačky. Kompatibilní s ostatními bajonety Garmin.

    Lze držák snadno a bez nářadí přehodit na jiné kolo: ANO (gumičková verze)

    Kvalita držáku a jeho ergonomie: Dobrá ergonomie držáku, dobře drží i v terénu, blikačka se dobře nasazuje do držáku.

    Krátký popis a zkušenosti: Funkce na první dobrou, intenzita blikání i svícení velmi vysoká. Kužel blikačky spíš do dálky. Ovládání z Garminu na řidítkách občas nic moc – vytváření sítě trvá a občas se nepovede. Manuálně vše ok.

    Výhody:

    • dlouhá výdrž
    • perfektní viditelnost
    • viditelnost i ze stran
    • vodotěsnost

    Nevýhody:

    • pro jízdu v balíku příliš silný i nejslabší režim svícení
    • velikost

    Koupil bych si ji znovu: pouze ANO/NE

    Kterou blikačku bych si koupil místo této:

    Foto:

    Odraz od bílé matné stěny ze vzdálenosti cca 20 cm, blikačka kolmo k zemi (ledkou přímo ke zdi). Foto v nejsilnější režim svícení. Ostatní režimy nefotit.

    1. Přímý odraz
    2. Odraz 45 stupňů
    3. Odraz 90 stupňů
    4. a 5. Dále dvě fotky samotné (vypnuté) blikačky – zezadu (ve směru svícení) a z boku (ideálně včetně držáku).

    Děkuji za spolupráci. Přispěním do diskuse dáváte svolení k použití fotek a informací do článku v magazínu. Do článku vložím informaci, kdo recenzi přidal – link na profil.

    0 0
    • jecnak  

      Výrobce blikačky: Garmin

      Název blikačky: Varial RTL515

      Orientačně cena v CZK: 5400,–

      Režimy blikačky: svícení, blikání, pulzování, vypnuté blikání při zapnutém radaru

      Doby svícení a blikání na jednotlivé režimy a jejich udávané výkony:16 hod. v režimu denního blikání (65 lm), 6 hod. v režimu nepřetržitého svícení (20 lm)

      Další funkce: radar, dálkové ovládání a informace o baterii na přístroji Garmin

      Rozměry: 98,6 × 19,7 × 3­9,6 mm

      Hmotnost: 71g

      Typ konektoru a jeho umístění a utěsnění: např micro USB, za gumovou krytkou smerem dolů poti směru jízdy. Bez problémů vodotěsný a dobře přístupný.

      Vodotěsnost dle výrobce a reality: IPX7, je reálná

      Držák: Není součástí blikačky. Kompatibilní s ostatními bajonety Garmin.

      Lze držák snadno a bez nářadí přehodit na jiné kolo: ANO (gumičková verze)

      Kvalita držáku a jeho ergonomie: Dobrá ergonomie držáku, dobře drží, blikačka se dobře nasazuje.

      Krátký popis a zkušenosti: Funkce na první dobrou, intenzita blikání i svícení velmi vysoká. Kužel blikačky spíš do dálky. Ovládání z Garminu na řidítkách občas nic moc – vytváření sítě trvá a občas se nepovede. Manuálně vše ok.

      Výhody:

      • dlouhá výdrž
      • perfektní viditelnost
      • viditelnost i ze stran
      • vodotěsnost

      Nevýhody:

      • pro jízdu v balíku příliš silný i nejslabší režim svícení
      • velikost

      Koupil bych si ji znovu: ANO

      Kterou blikačku bych si koupil místo této: Asi už žádnou. Radar je k nezaplacení.

      0 0
      • odik  

        Opravdu jsi dal za blikačku na kolo 5 400,– ?

        0 0
      • petr_bd  

        nejlepsi vec, kterou jsem si kdy, krome toho svyho slapadla, poridil.. bez radaru ani ranu

        0 0
      • Hrabex1  

        Muzes to vic popsat? S jakou pravdepodobnosti to detekuje auto? Na jakou vzdalenost? Udavaji 140m, je to dostatecne? Vydrzi baterie se zapnutym radarem cely den?

        0 0
        • petr_bd  

          pravdepodobnost detekce auta je 100%.. pouzivam 2 roky a nestalo se mi, ze by to nejaky auto prehlidlo

          detekuje to tusim az 3 auta najednou

          ano tech 140m odpovida realite.. je to dostatecna vzdalenost.. vzdycky mas dost casu pripadne zareagovat a jet vic ke strane

          mam to na blikacku a baterie vydrzi i s radarem cely den bez problemu i po dvou letech uzivani

          0 0
          • Hrabex1  

            dik za odpoved, vzhledem k bezpecnosti se ta cena asi ospravedlnit da.

            0 0
            • petr_bd  

              jako neochrani te to pred tim, ze te pri predjizdeni nejakej idiot srazi.. ale je dobry, ze o nem vis, ze se blizi

              pri rychlejsi jizde, kdy neslysis nic krome vetru, je to perfektni, ze vis, co je za tebou a nemusis se bat vyhnout se treba nejaky dire apod.

              0 0
              • iron.hide  

                A funguje to aj na trailoch, ked sa k tebe zozadu priblizi rychlejsi biker?

                0 0
                • xtonda  

                  Na trailu nevím, ale když sem stál na chodníku, tak mi to píplo na dva chodce. A když sem měl už připravené kolo v předsíni a vyšel ze záchoda, tak to píplo taky.

                  0 0
                • Chalupář  

                  Bere to i cyklisty ale na trail bych to nebral, bál bych se že při pádu odletí nenávratně daleko a nenajdeš ho.

                  0 0
                  • novas752  

                    Hlavně nevím k čemu by to v terénu bylo. Že za mnou jede další cyklista je slyšet.

                    0 0
              • Hrabex1  

                Kvuli tomu mam sice zrcatko, ale ne vzdy se do nej podivam. Tohle by me upozornilo i akusticky. Pouzivate to nekdo s Android telefonem? Musi bejt displey porad zapnutej, nebo se displej automaticky vypina, kdyz nic nejede?

                0 0
                • petr_bd  

                  ja zrcatko fakt nemam no

                  pouzivam to s garminem, kterej je porad zapnutej.. s androidem to prej funguje taky

                  0 0
                • xtonda  

                  Jo, používám, ale mívám ho trvale rozsvícený. Sice sem zaznamenal, že to píská i chvíli po zhasnutí, ale nevím jestli by to vydrželo trvale běžet na zhasnutém telefonu a skoro určitě to neumí displej při detekci auta zase rozsvítit. Tak aplikace je fakt hodně jednoduchá, spíš jen takové demo, že to s Androidem funguje. Bohužel jediná další aplikace co to podporuje, je RidewithGps, která pro smysluplné použití placená. Více o použití s androidem zde

                  https://www.bike-forum.cz/…bike-radar-2#…

                  0 0
                  • Hrabex1  

                    pak to pro me nema smysl. dik za info

                    0 0
                    • jIrI___  

                      To je filozofie Garminu. Jednotlivá zařízení fungují perfektně jen ve svém „ekosystému“. Přidej tam nějaký mezičlánek jiného výrobce a veškerá ta příjemnost a spolehlivost Garminu je v čudu. Prostě když už člověk touží po radaru, musí k němu rovnou přikoupit i nějaký GPS budík od Garminu :)

                      0 0
                      • xtonda  

                        Přidali do toho Bluetooth a možnost použít mobil jako zobrazovací jednotku mají jako hlavní tahák této nové verze a přitom tu aplikaci takhle odfláknou. S tou aplikací by se dalo vymyslet takovejch věcí.

                        Ale celkem mě překvapilo, že ta aplikace má od přidání do Play store koncem Dubna jen 10 000+ instalací a 127 recenzí.

                        0 0
                      • Velomiwookie  

                        Prijde mi to ze s wahoo je to jeste vychytanejsi diky tem diodam.. videl jsemto teda jen z videii, ale vypada to lepe ta signalizace proti garmin zarizenim

                        0 0
                  • BB  

                    RideWihGps funguje s radarem i v neplacené verzi a to perfektně. Mobil zhasnutý v baťohu a akustický signál je slyšet perfektně.

                    0 0
              • filipino_23  

                upozornuje to akusticky alebo je nutne cumet stale na displej?

                0 0
                • petr_bd  

                  Kdyby to bylo tichy tak by to fakt nemelo zadnej vyznam

                  0 0
                  • filipino_23  

                    tak head-up displej som hned zavrhol, cumet na displej taky nic moc, tak jedine ze to pipne a potom pozre na displej

                    0 0
                    • xtonda  

                      Tohle už asi patří do toho speciálního vlákna co tu o radaru je, ale má to tři zvuky, jeden když se objeví auto, druhý pokud se objeví auto co jede hodně rychle a třetí když se to vyčistí.

                      Jediné, co je potřeba si hlídat, je situace, kdy radar pípne, že jede auto, ty se podíváš a vidíš na displeji jedno (dvě, tři) auta. Pak než tato auta přejedou, objeví se v dosahu radaru další auto. To přibude na displeji, ale radar znova nepíská. Tedy píská to jen když se provoz objeví a když provoz zmizí.

                      0 0
                    • iron.hide  

                      Displej mas neustale v perifernom videni a tak by uplne stacilo, keby par krat cely zablikal nacerveno

                      0 0
          • Chalupář  

            Detekuje to daleko více aut (co se jednotlivých bodů vejde na display) jel jsem podél trati , dojížděl mě nákladní vlak a co vagón to tečka na Edge. Mám zkušnost, že to detekovalo i osobní auto za autobusem.

            0 0
          • patrac00  

            Môžem len potvrdiť. Používam tretí rok. Občas (naozaj zriedkavo) ukáže auto, ktoré neexistuje, naopak to ale funguje 100%. Výdrž v pohode aj 4–5 jázd (cca po 30–50km). Mne ukazuje na Edge Explore až 5 áut. Väčšina áut ma obchádza „väčším“ oblúkom – detekcia znamená intenzívnejšie blikanie.

            0 0
            • iron.hide  

              Nj to je super ze cim blizsie je auto, tym je intenzivnejsie blikanie, to sa potom nedivim ze auta obchadzaju vacsim oblukom :) skutocne dobra vecicka, keby som viac jazdil cestu, tak to urcite kupim aj ja.

              Ale ako je mozne ze ti to ukazalo neexistujuce auto? Zeby to bol odraz od nejake znacky, alebo napriklad od plechovej budy autobusovej zastavky?

              0 0
              • patrac00  

                To netuším, je to možné.:) Sú 1–2 miesta, kde mi to robí pravidelne, napr. v jednej konkrétnej zákrute…

                0 0
      • Pikaču  

        za mě je radar nejlepsí věc/hračka- hi tech vymoženost kterou na kole mám ( a hracek na kole a kolem kola mam dost).

        kdybych se musel vsecho vzdat- di2, edge830, wattmetru, hrudaku,.....tak bych si nechal pouze radar :)))))

        0 0
    • jIrI___  

      Výrobce blikačky: Sigma

      Název blikačky: Blaze

      Orientačně cena v CZK: 490,–

      Režimy blikačky: pouze svícení (+ brzdové světlo)

      Doby svícení a blikání na jednotlivé režimy (jejich udávané výkony v lm): 9h 50 min stálé svícení jedné LED, reálný provoz s rozsvěcováním brzdových LED závislý na způsobu použití (dle výrobce 7 h)

      Další funkce: brzdové světlo, senzor okolního jasu – automatické zapnutí, splňuje StVZO specifikaci.

      Rozměry: 63 × 24,5 × 30,5 mm

      Hmotnost: 24 g

      Typ konektoru a jeho umístění a utěsnění: gumovou krytkou utěsněný micro USB na spodní straně, není problém s těsností

      Vodotěsnost dle výrobce a reality: IPX4, je reálná

      Držák: Gumový pásek

      Lze držák snadno a bez nářadí přehodit na jiné kolo: ANO

      Kvalita držáku a jeho ergonomie: Gumový pásek se dobře nasazuje, blikačka drží bez problémů, nesjíždí.

      Krátký popis a zkušenosti: Jedna z mála blikaček s optikou na krycím skle – směrovaný optický výstup viditelný z velké dálky. Brzdová světla fungují spolehlivě i při lehkém přibrzdění, LED jasně viditelné i ve dne.

      Výhody:

      • slušná výdrž
      • hmotnost a velikost
      • brzdová funkce
      • perfektní zpracování

      Nevýhody:

      • nemá možnost blikání

      Koupil bych si ji znovu: pouze ANO

      Kterou blikačku bych si koupil místo této: V této cenové hladině jsem nenašel konkurenci.

      0 0
      • iron.hide  

        nemá možnost blikání? :(

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
      • tatranka1  

        Mohu potvrdit výše uvedené. Velice slušná výdrž, brzdové světlo funguje spolehlivě. Snad další funkce – automatické rozsvícení podle okolního osvětlení funguje dobře, ale jak bylo zmíněno v testu, spouští se dost brzy, ale lepší dříve než později. Tento režim nyní využívám stále a nemusím se starat o to, jestli jsem zapnul nebo ne. Za mě dobrý nákup, ale otázka je, jaká bude výdrž akumulátoru.

        0 0
    • jecnak  

      Výrobce blikačky: Knog

      Název blikačky: Blinder Mini Dot

      Orientačně cena v CZK: 600

      Režimy blikačky: Svícení silné/2,2 h ; Svícení slabé/3,5 h ; Blikání/3,2 h

      Doby svícení a blikání na jednotlivé režimy (jejich udávané výkony v lm): Svícení silné/2,2 h (20 lm) ; Svícení slabé/3,5 h (11 lm); Blikání/3,2 h (20 lm)

      Další funkce:

      Rozměry: 31 × 31 × 14 mm

      Hmotnost: 18g

      Typ konektoru a jeho umístění a utěsnění: USB integrované, naprosto vodotěsné

      Vodotěsnost dle výrobce a reality: IPX8, je reálná

      Držák: Je součástí těla blikačky.

      Lze držák snadno a bez nářadí přehodit na jiné kolo:

      Kvalita držáku a jeho ergonomie: Dobrá ergonomie držáku u starých verzí ale praskal pružný silikon a nebylo možné ho vyměnit. U novější je možná výměna.

      Krátký popis a zkušenosti: Funkce na první dobrou, intenzita blikání i svícení vysoká. Kužel blikačky spíš do dálky. Naprostá voděodolnost – přežije i vyprání.

      Výhody:

      – dlouhá výdrž

      – perfektní viditelnost

      – slušná viditelnost i ze stran

      – naprostá vodotěsnost

      Nevýhody:

      – praskající silikonová spona i u nové verze – lze ale vyměnit (u staré verze ne)

      – někomu se odlepil hliníkový barevný kryt – lze přilepit

      Koupil bych si ji znovu: pouze ANO

      Kterou blikačku bych si koupil místo této: Garmin Varia RT515 kvůli funkci radaru

      0 0
      • Hrabex1  

        ta vydrz neni moc dlouha, spis bych rek nedostatecna. Ale asi jsi myslel vzhledem k velikosti…

        0 0
      • rob7  

        Blikačka svítila opravdu dobře, ale výdrž zklamala. Loni jsem koupil Garmin radar a tak jak už psalo pár lidí, musím říct že to byly nejlépe investované peníze do kola :-)

        0 0
    • zderes  

      Tak za mě, nebudu psát znovu parametry Garmin radaru. Ale jen to, že ( za mě) je to za poslední dobu několika let nejlepší doplněk na kolo. Když pominu funkci radar, kvůli které jsem to klukovi koupil, tak neskutečně překvapila ta blikačka. Protože trénuje na kole, jezdím často za ním autem, na skútru nebo jen tak někde čekám. Neviděl blikačku lépe fungující na denním světle, na slunci.

      0 0
    • filipino_23  

      asi nesplnim kriteria vlozeneho textu, ale ja vozim z alika blikaci koule. Ucel splnuji, cena 50Czk, viac ma nezaujima

      0 0
      • iron.hide  

        ale aspon to blika jo?

        0 0
      • gersa  

        Už jenom kvůli tomu, jak to vypadá, bych to na silničku ani jiný kolo nedal

        A o funkčnosti taky nemám iluze

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
      • HonzaRez  

        Tak na to nemám koule…

        0 0
    • novas752  

      Výrobce: Číňan, Aliexpress

      Název: Bez označení, stejný model tam prodává pod různýma značkama spousta prodejců

      Cena okolo 100–150Kč.

      Režimy: Slabé a silné svícení, pomalé a rychlé blikání

      Reálnou dobu svícení přesně nevím, v režimu blikání je to něco přes 10 hodin, shoduje se s tim co píše prodejce.

      Je úzká, krásně se schová za sedlovku, silikonový úchyt na sedlovku/rám je vůči blikačce pod úhlem – blikačka svítí dozadu a ne dolu, úchyt se dá vyměnit, ale za ty 2 roky nevypadá jakkoliv oslabený. Proužek jasných červených diod osvětluje průhledný kryt blikačky – je velmi dobře viditelná i ze stran. Je vodotěsná i blátotěsná (i když utěsnění nabíjecího portu je takové fórové, člověk musí dát pozor aby to správně zamáčkl), nabíjení přes micro usb, krátký kablík s druhým koncem na klasické usb je v balení. Jednu mám přes 2 roky, i přes častý provoz v mrazu nepozoruji zásadní úbytek kapacity baterie, na podzim jsem přikoupil druhou. Neváží skoro nic, je v tom li-on baterka.

      Koupil jsem si znovu a mohu doporučit, povedený kousek za pár drobných, srovnatelný s mnohem dražšíma blikačkama.

      0 0
      • nooski  

        Jo, ta je skvělá. Bohužel u mého kusu odešel nabíjecí konektor, nějaký kontakt uvnitř odešel, takže se nedá nabít. Koupil jsem si druhou a dále vesele používám. COB diody pomáhají celkové viditelnosti a v držáku, který je vůči světlu pod úhlem (díky tomu nesvítí dolů) jde otáčet volně o 360°. Přihazuju jedno nepovedené foto, kde je světlo pěkně vidět na kole.

        0 0
        • Doktorzet  

          Taky mi odešel konektor, rozdělal jsem ji preletoval konektor v tistaku (jen jsem prohřál spoje) a funguje veselé dál. Teď jsem pořídil garmin radar, ale tuhle si nechám na bika do šrotu 

          0 0
      • oddie  

        Sakra, tu jsem chtěl napsat taky :)

        0 0
      • jIrI___  

        Přidávám fotky u zdi, ať je splněno zadání… A zároveň doplňuju, že na jezdění v dešti to moc není, protože krytka USB je fakt fórová a upadla mi po pár použitích. Další nevýhodu pak je to, že můj kus se při připevnění ve vertikální poloze opírá horní hranou o sedlovku a při přejezdu nerovností drnčí. Znovu bych si ji už nekoupil, ale musí se nechat, že svítí pěkně.

        0 0
        • zdenek  

          Stejná zkušenost s klepáním o sedlovku. Asi by to vyřešil ustřižený kroužek z duše navlečený na sedlovku, ale raději jsem šel do jiného světla.

          0 0
          • xtonda  

            Nebo kousíček duše přilepit na to světlo nebo prostě světlo jen pootočit. Ono je to světlo IMO primárně navržené na polohu vodorovně, i tvarem světelného kužele.

            0 0
            • zdenek  

              Poloha vodorovně by mi nevyhovovala. I robustnější objímka nebo sucháč brašny mi občas způsobuje poškození kraťasů na vnitřní straně stehen.

              0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
    • novas752  

      Výrobce: Meroca (Aliexpress)

      Model: Super One

      Cena okolo 10 Eur (250–300Kč)

      Režim slabého a silného svícení, pomalého, rychlého a přerušovaného blikání, režim pulzování. Ve všech režimech funguje funkce brzdového světla (funguje na základě zrychlení = je potřeba snižovat rychlost aby se aktivovalo, nefunguje při udržování stejné rychlosti z kopce). Dá se zapnout automatický start/stop a zapnutí/vypnutí na základě okolního světla.

      V režimu pomalého blikání a pulzování bez automatického režimu vydrží cca 10 hodin.

      Anodizované celohliníkové tělo, součástí balení buď adaptér se silikonovým páskem nebo adaptér se svorkou na lyžiny sedla (oboje v balení), pod našroubovaným adaptérem s okroužkem za závitem je microusb konektor a přepínač automatického režimu. Nabíjení signalizované malou zalenou diodkou – bliká, nabitá svítí.

      Voděodolná je, utěsnění bezproblémové.

      Držák silikonový pásek nebo svorka na ližiny sedla, přehození na jiné kolo bez nářadí.

      Nevýhody: není příliš vidět z boku, maximální jas by mohl být větší.

      Koupil bych si ji znova, vozím v kombu s blikačkou kterou jsem dával výše – když dojde baterka v jedné, dojedu na druhou.

      0 0
      • zdenek  

        Vozil jsem ji chvíli před koncem sezóny a celkem spokojenost. Výhoda je možnost upevnění na ližiny. Další + je indikace stavu nabití, což u levných světel není běžné.

        0 0
        • zdenek  

          Přidám reálnou zkušenost po několika měsících používání:

          Už při výběru jsem měl trochu obavu, jestli automatické funkce jako rozsvěcení za tmy nebo při brzdění nebudou spíše na obtíž. Lze použít manuální režim, ale i v něm funguje automatické rozsvícení při brzdění. Pokud tedy jedu s rozsvíceným světlem (v manuálním režimu), stačí horší povrch silnice k tomu, aby se aktivovala signalizace brzdění. Takže zatímco na stole světlo vydrží blikat solidních 19 hodin, na horší silnici je vybité během 3 hodinové vyjížďky. :-(

          0 0
          • jIrI___  

            To je celkem užitečný poznatek. U Sigmy Blaze se stejnou funkcionalitou jsem si téhle chybky jsem si nevšiml, funguje spolehlivě i na polňačce :)

            0 0
            • zdenek  

              Asi má Sigma lépe nastavenou citlivost na zpomalení / otřesy. To je pro správnou funkci zásadní..

              Tahle Force vypadá úplně stejně, ale podle popisu to vypadá, že nemá žádnou automatiku. Asi ji testnu.

              0 0
              • tompca  

                Ta je trochu jiná, vypadá jako přebrandovaný ten první model od Merocy, bez ukazetele stavu baterie a bez držáku pod sedlo.

                0 0
                • zdenek  

                  Podle obrázku má oba držáky. Tedy i ten pod sedlo.

                  Ale nějaké rozdíly tam jsou. Třeba matnější „sklo“.

                  0 0
                  • tompca  

                    Promiň, toho držáku pod sedlo jsem si nevšiml.

                    0 0
                    • zdenek  

                      Asi máš pravdu, že to bude starší verze toho čínského. Chybějícího ukazatele stavu baterie je škoda.

                      0 0
          • tompca  

            Mě vydrží v manuálním režimu cca. těch 10 hodin, a to brzdění funguje jen při brzdění ( informace od spolujezdců).

            0 0
    • jIrI___  

      Výrobce blikačky: Moon

      Název blikačky: Orion

      Orientačně cena v CZK: 250,–

      Režimy blikačky: slabší svícení, silnější svícení, slabší blikání s větší frekvencí, silnější blikání s menší frekvencí, denní blikání

      Doby svícení a blikání na jednotlivé režimy (jejich udávané výkony v lm):

      slabší svícení: 5 h (10 lm)

      silnější svícení: 2 h 30 min (20 lm)

      slabší blikání s větší frekvencí: 53 h (10 lm)

      silnější blikání s menší frekvencí: 26 h (20 lm)

      denní blikání: 30 h (50 lm)

      Další funkce:

      Rozměry: 39 × 31 × 19 mm

      Hmotnost: 31 g

      Typ konektoru a jeho umístění a utěsnění: gumovou krytkou utěsněný micro USB na spodní straně, není problém s těsností

      Vodotěsnost dle výrobce a reality: IPX5, je reálná

      Držák: magnetický s gumovým kroužkem

      Lze držák snadno a bez nářadí přehodit na jiné kolo: ANO

      Kvalita držáku a jeho ergonomie: Nejlepší držák, se kterým jsem se setkal, magnetické uchycení je skvělé.

      Krátký popis a zkušenosti: Pěkně zpracovaná blikačka kompaktních rozměrů s bezkonkurenčním držákem, frekvence blikání spíše nižší.

      Výhody:

      provedení držáku

      rozměry

      Nevýhody:

      frekvence blikání by mohla být vyšší

      odrazka je pouze na okrasu – neodráží

      Koupil bych si ji znovu: ANO

      0 0
      • Dvojan1  

        Mám celou sadu a svítí super. Nejlepší je denní zableskové blikání. Tady je video. https://youtu.be/b3TOz-_eHIo

        0 0
      • Jenda  

        Jak do přední tak do zadní se mi po jízdě v nepříliš velkym dešti dostala vlhkost. Okamžitě vysušeno ve vakuu, zadní přesto druhý den přestala fungovat – nejde zapnout. Trochu zklamání. Svítí ale hezky a je fakt malá.

        0 0
        • jIrI___  

          Zkoušel jsi reklamovat? Orion na mít IPX5, takže déšť by pro něj neměl být problém.

          0 0
          • Jenda  

            K reklamaci jsem se zatím nedostal, je v plánu. Nějak se mi ale nechce úplně řešit že tam byla vlhkost. Prostě nejde zapnout a basta.

            0 0
            • Jenda  

              Takže přední i zadní vyreklamovány (alza), vrátili mi peníze.

              0 0
        • JachymP  

          Mám stejnou zkušenost. Zadní mi jde blbě zapínat a vypínat, předpokládám vlhkost nebo špatný kontakt. Zatím se používat dá, ale někdy si s tím musím trochu hrát. Mám ji asi rok.

          0 0
      • J.e.n.i.k.82  

        Tušíte někdo, kde by se dala koupit sada přední + zadní?

        Zadní mají na Alze, ale přední jsem nebyl schopný najít. Případně podobně funkční alternativu.

        Díky

        0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • grafik  

      Kellys ILLUX USB

      USB NABÍJECÍ CYKLISTICKÉ OSVĚTLENÍ

      Web výrobce:

      https://www.kellysbike.com/…x-usb-p58647

      Erogonomie vyhovuje, světlo krásně a pevně drží, kvalitní provedení.

      Do města ideální, na delší štreky …

      Koupil bych si ho znovu: ano, na kolo do práce.

      Svítí jako kráva : )

      PODROBNOSTI

      Světelný výkon: 25lm

      Světelný zdroj: 16× LED

      Funkce: 100%

      Výdrž baterie: 2 hodiny (100%)

      Indikátor baterie: Oranžová (24–5%), Blikající Oranžová (<5%)

      Typ baterie: Li-pol akumulátor, 3,7V 500mAh

      Čas nabíjení: 1,5h (DC5V, 500mA)

      IPX4 (voděodolný)

      0 0
    • MatS  

      Výrobce blikačky: Moon

      Název blikačky: Cerberus

      Orientačně cena v CZK: 394Kč (Alza)

      Režimy blikačky: 2 módysvícení, 2 módy blikání, denní blikání, VLS – variable lumen systém

      Doby svícení a blikání na jednotlivé režimy (jejich udávané výkony v lm):

      Mode Lumen Runtime VLS Lumen Runtime

      MODE 1 25 3:30 50–5 1:45–18:15

      MODE 2 50 1:45 50–5 1:45–18:15

      FL 25 20:15 100–10 5:00–44:15

      Steady FL 25 13:45 100–10 6:15–17:15

      DAY FL 150 19:00 150–10 19:00–140:00

      Další funkce: auto safe mode, variable lumen systém, paměť nastavení a posledního módu

      Rozměry: 18 × 27 × 64 mm

      Hmotnost: 35g

      Typ konektoru a jeho umístění a utěsnění: USB-C, za gumovou krytkou směrem k sedlovce proti směru jízdy. Bez problémů vodotěsný a dobře přístupný.

      Vodotěsnost dle výrobce a reality: IPX7, je reálná

      Držák: 3 velikosti gumových O kroužků

      Lze držák snadno a bez nářadí přehodit na jiné kolo: ANO (gumičková verze)

      Kvalita držáku a jeho ergonomie: Dobrá ergonomie držáku, dobře drží i v terénu, blikačka se dobře nasazuje do držáku.

      Nenápadná blikačka co svítí jak kráva a pěkne splyne se sedlovkou. Díky možnosti si nastavit přesný výkon jednotlivých režimů, se výdrž značně prodlouží a ne vždy je potřeba svítit na max (150lm). Viditelnost v úhlu 270 stupňů. I pro oválné sedlovky. Jediná nevýhoda je hůře ovladatelná tlačítka, za jízdy neovladatelná.

      Výhody:

      dlouhá výdrž

      perfektní viditelnost

      viditelnost i ze stran

      vodotěsnost

      Nevýhody:

      hůře ovladatelná tlačítka. Pro nabíjení se musí sundávat z kola.

      Koupil bych si ji znovu: ANO

      Video: https://www.youtube.com/watch?…

      Reálné foto přidám večer

      0 0
      • jecnak  

        Sakra, zrovna jsem ji začal psát. Tak doplním aspoň foto dle zadání. Samozřejmě děkuju!

        0 0
        • MatS  

          sorry :-)

          Ale třeba tam připíšeš něco co já ne.

          0 0
        • jecnak  

          Ještě bych pak dodal do nevýhod, že těch všech módů mi tam přijde už moc a je v tom chaos.

          0 0
      • d69  

        Přidám nápad na vylepšení jediné chybky-ne moc dobrého ovládání .Nalepil jsem kolečko od záclon a je to super!

        0 0
        • MatS  

          Taky jsem uvazoval, ze tam neco dam. V praci mam zbytky nalepovacich gumovych nozicek pristroju, tak treba neco pasne.

          0 0
      • Jenda  

        mám jako druhu – vozím spolu s Orionem. Denní blikání zapínám tak, aby se pulzy nepřekrývaly, imho ideální kombo. Jsem zvědavej, jak dlouho vydrží ta guma co je zároveň krytem. úplně optimální mi to nepřijde.

        Ale svítí pěkně a to stranový svícení je super.

        0 0
        • Jenda  

          Tak jedna drobná fíčura která mě nedošla. Blikačka se sama přepíná do jiného módu když je akumulátor už dost vybitý, to je super. Jenže ta indikační dioda je blbě vidět a když to člověk zapne, tak začne blikat normálně a přepne se až po chvíli kdy už si toho na kole nemám šanci všimnout. Každopádně jsem s tím jel už i ve celek solidním dešti (s blatníkem) a zatím do ní nenateklo.

          0 0
    • HadVoe  

      Ahoj,

      letošní zkušenosti:

      https://www.force.bike/…usb-3-diody/ do 300

      10 lumenů; 3 diody

      výdrž: svícení 4h/ blikání 7–20 h

      nabíjení microUSB – na vnitřní straně za silikonovou ochranou.

      54g, malá a vypadá ok.

      drží dobře, svítí tak akorát. neoslňuje a jsi vidět i do stran. jak je menší, tak při bahně je větší pravděpodobnost neviditelnosti.

      tváří se jako vodotěsná, ale není. párkrát jsem jí nesundal při mytí a vlhkost se dostala dovnitř a KO.

      jak náhrada zvolena https://www.knog.com/…s-free-rear/

      cena asi 450

      16 gramů

      20 lumená;

      svícení + 8 druhů blikání. výdrž 2–40 hodin; nabíjení 4 hodiny

      malá, ale velká plocha blikání, takže i při bahně se něco světla dostane ven. na plný výkon může oslňovat, hlavně v disco modu, na EKO je akorat.

      blikač lze použít i za kapsu, batoh, na sedlovku se dává do magnetového držáčku. přes nedůvěru jsem ještě neztratil. mám z ní lepší pocit než z toho Force.

      vodotěstnost se ověřuje :)

      0 0
      • jecnak  

        Dík, ale udělej minirecenzi podle zadání, aby bylo možné ji použít a byla užitečná i ostatním:

        Výrobce blikačky:

        Název blikačky:

        Orientačně cena v CZK:

        Režimy blikačky: např. svícení, blikání, pulzování, vypnuté blikání při zapnutém radaru

        Doby svícení a blikání na jednotlivé režimy (jejich udávané výkony v lm): 16 hod. v režimu denního blikání (65 lm), 6 hod. v režimu nepřetržitého svícení (20 lm)

        Další funkce: např. radar, dálkové ovládání a informace o baterii na přístroji Garmin, brzdové světlo

        Rozměry: 98,6 × 19,7 × 39,6 mm

        Hmotnost: 71g

        Typ konektoru a jeho umístění a utěsnění: micro USB, za gumovou krytkou smerem dolů poti směru jízdy. Bez problémů vodotěsný a dobře přístupný.

        Vodotěsnost dle výrobce a reality: IPX7, je reálná

        Držák: Není součástí blikačky. Kompatibilní s ostatními bajonety Garmin.

        Lze držák snadno a bez nářadí přehodit na jiné kolo: ANO (gumičková verze)

        Kvalita držáku a jeho ergonomie: Dobrá ergonomie držáku, dobře drží i v terénu, blikačka se dobře nasazuje do držáku.

        Krátký popis a zkušenosti: Funkce na první dobrou, intenzita blikání i svícení velmi vysoká. Kužel blikačky spíš do dálky. Ovládání z Garminu na řidítkách občas nic moc – vytváření sítě trvá a občas se nepovede. Manuálně vše ok.

        Výhody:

        dlouhá výdrž

        perfektní viditelnost

        viditelnost i ze stran

        vodotěsnost

        Nevýhody:

        pro jízdu v balíku příliš silný i nejslabší režim svícení

        velikost

        Koupil bych si ji znovu: pouze ANO/NE

        Kterou blikačku bych si koupil místo této:

        Foto:

        Odraz od bílé matné stěny ze vzdálenosti cca 20 cm, blikačka kolmo k zemi (ledkou přímo ke zdi). Foto v nejsilnější režim svícení. Ostatní režimy nefotit.

        Přímý odraz

        Odraz 45 stupňů

        Odraz 90 stupňů

        a 5. Dále dvě fotky samotné (vypnuté) blikačky – zezadu (ve směru svícení) a z boku (ideálně včetně držáku).

        Děkuji za spolupráci. Přispěním do diskuse dáváte svolení k použití fotek a informací do článku v magazínu. Do článku vložím informaci, kdo recenzi přidal – link na profil.

        0 0
    • Cen da H  

      Výrobce blikačky: Reelight

      Název blikačky: INDUKČNÍ BLIKAČKA REELIGHT SL100 FLASH

      Orientačně cena v CZK: 600–800Kč za sadu přední a zadní blikačky s magenty do obou kol

      Režimy blikačky: Blikání, při otáčení kola s magnetem ve výpletu

      Doby svícení a blikání na jednotlivé režimy (jejich udávané výkony v lm): Blikne pouze v momentě průchodu magnetu indukcí el. proudu do led diod, nemá režim trvalého blikání, na webu uvedena svítivost 30ca

      Další funkce: Pouze bliká

      Rozměry: cca 3×3×12cm

      Hmotnost: Neváženo, momentálně jsou namontovány na kole, blikačka samotná je vahou v relaci bežných bateriových, magnet v drátech je váhově cítit, až to na jaře sundám, tak zvážím

      Typ konektoru a jeho umístění a utěsnění: Bbez konektoru

      Vodotěsnost dle výrobce a reality: Ve specifikaci neuvedeno, vozím je čtvrtou zimu bez problémů i v podmínkách solených silnic

      Držák: Je součástí blikačky. Pro připevnění pod rychloupínák v ose náboje.

      Lze držák snadno a bez nářadí přehodit na jiné kolo: ANO (v rámci rychloupínáku na ose kola, magnet je nutno přemontovat do výpletu – 2× torx)

      Kvalita držáku a jeho ergonomie: Vyhovující, tuhé, dobře drží i v terénu.

      Krátký popis a zkušenosti: Funkce na první namontování v pořádku, intenzita blikání srovnatelná s bateriovými blikačkami.

      Výhody: Není nutno řešit dobíjení nebo výměnu baterií/akumu­látorů, v případě potřeby je možno dokoupit magnety a zvýšit počet bliků na otáčku kola

      Dlouhá výdrž funkčnosti, vozím čtvrtou zimu bez problémů

      Nevýhody: Blikačka je umístěna níže v ose kola, pro někoho může být vnímáno jako horší možnost zaznamenání ostatními účastníky provozu, bliká pouze za jízdy a se snižující rychlostí se prodlužuje interval blikání (jeden magnet znamená jeden průchod na otáčko kola – jeden blik)

      Váha magnetů v rotujícím kole, ale na zimáku kde spíše jen udržuji kondici to nevadí

      Koupil bych si ji znovu: ANO

      Kterou blikačku bych si koupil místo této: Na zimní provoz žádnou, vyhovuje mi že není nutno hlídat nabití, možná bych uvažoval o verzi SL120, která má již kondenzítor a v případě zastavení bliká ještě cca 2 minuty

      Na letní provoz bych uvažoval o zadní blikačce s funkcí brzdového světla Sigma Blaze

      0 0
      • Cen da H  

        ještě jsem zapoměl uvést, že blikačka má dvě diody a zbytek plochy funguje jako odrazka

        0 0
    • kovar  

      Výrobce blikačky: Fenix

      Název blikačky: BC05R

      Orientačně cena v CZK: 550,–

      Režimy blikačky: digitálně regulováno pro konstantní jas – svícení 2 lm, svícení 10 lm, pulzování 0–2 lm, rychlé pulzování 0–2 lm,

      Doby svícení a blikání na jednotlivé režimy (jejich udávané výkony v lm): nevím, neměřil jsem, výrobce uvádí 2 lumeny (10 hodin) → pomalé pulsování 2 lumeny (40 hodin) → rychlé pulsování 2 lumeny (72 hodin) → 10 lumenů (1,8 hodiny)

      Další funkce:

      Rozměry: 5,1 cm x 2,2 cm x 2,1 cm

      Hmotnost: 19,6 g, +4 g pásek nebo +5,8 g plastová spona na batoh

      Typ konektoru a jeho umístění a utěsnění: USB-C, za gumovou krytkou ve směru jízdy. Bez problémů vodotěsný a dobře přístupný.

      Vodotěsnost dle výrobce a reality: IP66, reálně: za deště se voda do ní nedostala

      Držák: gumový pásek (na sedlovku) nebo plastová spona (na batoh)

      Lze držák snadno a bez nářadí přehodit na jiné kolo: ANO

      Kvalita držáku a jeho ergonomie: O.K. Zde bych vyzdvihl sponu na batoh, která opravdu drží, na rozdíl od jiných blikaček.

      Krátký popis a zkušenosti: intenzita pulzování i svícení dobrá.

      Výhody:

      nebliká, nýbrž pulzuje

      velmi široký kužel a s rovnoměrně rozloženou intenzitou

      opravdu drží na batohu

      pěkně vypadá

      nízká hmotnost

      Nevýhody:

      nesvítí do stran

      Koupil bych si ji znovu: ANO

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • Martinson  

        Svítí opravdu dost málo, gumový pásek mi praskl. Na Fenix slabota, vozím jako nouzovku na batoh. Na batohu se snadno odře. Výhoda je že má signalizaci nabíjení a dlouho vydrží.

        Koupil bych ji znovu NE

        0 0
    • FeriP  

      Výrobce blikačky: Specialized

      Název blikačky: Stix sport 2

      Orientačně cena v CZK: 900Kč (pořizoval jsem v setu přední+zadní za 1.500Kč)

      Režimy blikačky: silné a slabé svícení, silné, disco a ECO blikání, postupné stmívání

      Doby svícení a blikání na jednotlivé režimy a jejich udávané výkony: Výrobce udává výdrž baterie 2,5–23h.

      Stálý vysoký výkon (16 lumenů) – 2,5h, Stálý nízký (7 lumenů), Postupné stmívání (16 lumenů), Silné blikání (18 lumenů), Disco blikání (7 lumenů), Eco Blikání (7 lumenů) – 23h

      Tabulka výdrže pro jednotlivé režimy byla na krabičce, na netu se mi to nepodařilo dohledat. Jezdím téměř výhradně silné blikání (18lm) a výdrž je do úplného vybití cca 8h

      Další funkce: blikačka indikuje její vybití změnou barvy jedné diody po vypnutí – zelená – OK, červená – vybitá, blikající červená – kriticky vybitá baterie – i tak ale dokáže ještě 2h blikat (18lm)

      Rozměry: 62 × 27 × 31 mm

      Hmotnost: 18g blikačka + 11g držák

      Typ konektoru a jeho umístění a utěsnění: USB. Bez problémů vodotěsný a dobře přístupný.

      Vodotěsnost dle výrobce a reality: nedohledal jsem, nicméně bez problémů vodotěsná

      Držák: výrobce udává, že originální držák je na trubky o průměru 22–35mm, nicméně bez problému jej natáhnu i na aero sedlovku

      Lze držák snadno a bez nářadí přehodit na jiné kolo: ANO gumičková verze

      Kvalita držáku a jeho ergonomie: Dobrá ergonomie držáku, blikačka se snadno nasazuje. Drží kde má, neotáčí se ani nesjíždí. Po dvou letech na aero sedlovce se nevytahala a bez problémů drží i na 27mm sedlovce.Je možnost koupit držák pod specialized sedla, na košík atd…

      Krátký popis a zkušenosti: malá, (relativně) výkonná, elegantní a precizně zpracovaná blikačka. Stiskem vypínacího tlačítka se přepínají režimy, cca 1sec podržením se vypne. Po zapnutí si pamatuje řežim v kterém byla při předchozím zapnutí. Po necelých dvou letech používání jsem nenarazil na žádný problém…

      Výhody:

      perfektní viditelnost

      vodotěsnost

      minimalistický elegantní design

      Nevýhody:

      cena

      výdrž baterie by mohla být vyšší

      Koupil bych si ji znovu: ANO, jsem s ní naprosto spokojen.

      Kterou blikačku bych si koupil místo této: časem nejspíš přejdu na radar od Garminu.

      0 0
      • Chalupář  

        Měl jsem nebo ještě mám dvě bílé a dvě červené, nablikaly toho hodně ale do první červené se cca po měsíci dostala voda, reklamace v Kursportu ok. Nedávno se mi další rozlepila a rozpadla. Nyní až po čtyřech letech první pokles kapacity baterie. Jinak jak píšeš docela drahá ale podle mě dobrá blikačka. Bílou používám i na procházky za tmy.

        0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • nooski  

      Debata USB vs měnitelné baterky. Ve tmě to chce mít vzadu aspoň 2 světla. Vybitého předního si člověk všimne hned, ale zadní může chvíli trvat. U vyměnitelných baterek je pak ještě problém s mrazem a dále kontakty. Mráz způsobí znatelný pokles svítivosti nebo i zhasnutí (stalo se mi to u několika Smartek) a často potkávám právě vlastníky blikaček na baterky, jak jim vzadu bliká maximálně tak notifikační dioda z mobilu. Nabíjecí světla, pokud nemají nějaký úsporný režim, svítí furt stejně a pak zdechnou. Pokud nemají indikátor vybití, tak zdechnou bez varování. Problém s kontakty se taky u baterek vyskytuje. Buď se přepínají režimy nebo se vypne, opět zkušenost se Smarty. Prostě jedna blikačka nestačí, proto do tmy vyrážím se 2 na kole, jednou na batohu a mikro blikátkem na helmě :-)

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.