• Mandin11

    Mám silniční kolo ale uvažuji o Gravel kolo ale nevím jestli sadu 1×11 nebo 2×11 co je lepší hlavně to chci na cestu do práce

    díky

    0 2
    • scalar  

      No nevím, na cestu do práce je lepší 1×11, ale zase na cestu z práce je lepší 2×11.

      20 0
    • MTBIKER doporučuje

    • mirorek2  

      pane Lorenc?

      0 0
    • ken-t  

      Jestli ze jezdis prevazne silnici tak urcite 2×11. Vhodny prevodnik by byl 46/30 pak mas dostatek prevodu i do terenu.

      1 0
    • Salomon-premium  

      Můj známý si taky koupil 1×11 a moc spokojený s tim nebyl, ve sjezdech a kles. rovinach je to oproti dvoutácu strašně znát, takže já bych bral 2×11, nic tim nezkazíš.

      2 1
      • Tomcat  

        Nejde o počet převodů , ale konkrétní převodové poměry vs profil tratě .

        2 0
        • Lišák  

          No a přesně ty * konkrétní převodové poměry vs profil tratě* se líp najdou na 2×11, než na 1×11. Ano, pokud bude extrém a bude na gravelu 53/39 × 11–25, tak to v „terénu“ nebude lepší než 40 × 11/46.

          Osobně na kole s berany preferuju 2×, na kolech do terénu 1×. Jsem spokojen. ;-)

          6 0
          • Alojs01  

            Vozim na gravelu 42 – a na silnicnich zapletech nam 10/36. Jeste mi nikdy zadnej silnicar s dvouprevodnikem z kopce neujel :-) 60km/h uslapu a pak stejne vsichni zalehnou.

            0 0
            • kubad  

              Dovolím si nesouhlasit,

              na silničce pojedeš při kadenci 120 cca 55 stačí aby ti ten přede tebou trochu cukl a už ho nedojedeš

              ale pokud se ti to neděje tak ok

              2 0
              • Fazzy  

                Taky je rozdíl jet kadenci 120 s odporem na pedálu a 120 při šlapání vody. Málokoho to baví :)

                1 0
              • Alojs01  

                Tak nejezdim se zavodnikama a okolo Prahy stejne zadny kopec, kde bys nejakou delsi dobu mohl jet a slapat pres 60 neni. V tyhle rychlosti jsme uz vsichni zalehli za riditky.

                Ani z Jestedu dolu mi nikdo z meho okoli na silnicce neujel, mozna proto, ze nechtel :-).

                0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 1
      • FOSA  

        Úplně bych se nepoustel do tlumočení toho, co říkal známý a známý známého…neber to lze, ale nevíš, jaké nároky má známý atp.

        1×11 je malinko blbuvzdornejsi, na dojíždění do práce úplně v klidu. Současně za mě největší výhodou bylo, že se ti na podzim nazasere přesmyk listím, v zimě mi pak přesmyk namrzal, jenže tuhle výhodu cestou do práce asi moc nežiješ. Jo a ještě možná v terénu tolik vpředu nepadá řetěz.

        Mám aktuálně 1×11 (44z > 10/42z) a do rychla je to v klidu, do kopců taky, nevýhodou je, když jedu delší silniční švih, tak jsou „šedé zóny“, kde bys potřeboval převod přesně někde mezi. Tedy odstupnovani není ideální.

        Ale jakmile používam gravel jako gravel a ne jako silnicku, tak mi 1×11 úplně stačí :-)

        0 0
        • Esi  

          No ono záleží kde je ta práce, pokud bydlí v Jilemnici a děla kuchaře na Labské boude, tak z 1×11 bude dost nešťastný :-) přece jen z půlky parkoviště na dolních misečkach na zlaté návrší je to docela do kopce a ne každému by musel stacit převod 40/46 a z dolních misecek dolu je to dost šlapavý sjezd a 40/11 by mohlo být malo

          0 0
    • pohy  

      Je to o zvyku. Pokud máš 1 kolo zvykneš si. Silnička klasika 2×12, gravel 1×12 – celou zimu na gravelu s klukama na silnici nebyl problem.

      V zimě snadnější údržba

      0 0
    • BlackMC  

      Tak záleží kolik terén a kolik silnice a struktura terénu. Čím více asfaltu a terén jen šotolina, tím více 2×11 a obráceně.

      0 0
    • Vrci  

      Každou z možností přicházíš buď o rozsahu nebo o odstupňování. Otázka by měla být 2×12, 1×12 nebo 1×13.

      0 2
    • tonik666  

      Spis 2×11, pokud to nemas hlavne jako nahradu bika.

      2 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.