prosím o pomoc s vyberem horského kola

42 nepřečtených
  • Tompr

    Dobrý den,

    kolum moc neroumím ted mam 20 let stare horské kolo a chtel bych si s manželkou kouit nová…

    Ale na trhu toho je tolik že nemám paru aby to bylo neco ve stredové hladině.

    Kola budou použita na vylety cykoturistiku, ročně najedem cca 500 km možna až bude více času a děti budou schopny jet samy na kolech bude to více…

    Na značce nelpím spíš cena 13–15 tis za kolo.

    Prošel jsem 5 prodejen a v každe mi doporučovali neco jineho… jen snad že at kola mají 29" kola..přijdou mi teda obří :)

    libila se mi prodejna v Náchodě Axit kde je slušny vyber kol, poradíte mi prosím alespon par kol na co se zaměřit při koupi apod.

    předem děkuji

    Koupil bych i starší kolo 16ku pro dceru 3 roky, na tyč za kolo

    0 0
    • Erknold  

      jaký terén/povrch hodláte jezdit (% asfalt, % polňačky, % lesní pěšiny) a kolik tak vážíte a měříte? Aby se nechalo určit, zda spíše horská kola, či nějaký kros apod.

      0 0
    • Morchella  

      Ty obří kola se na polní cesty i asfalt hodí a jsou rozměrově blízko těm trekovým.

      Ve zmiňovaném obchodě bych si asi vybral starší modely Merida Big Nine TFS 300, nebo 100 z roku 2013.

      U stovky mají pouze 19" a ten dražší mají 19" i 21". Po výšku 183 cm to asi bude někde mezi 19 a 21.

      0 0
      • Tompr  

        model určitě starší

        kouknu na ty kolo a ještě se zeptám manželka 173cm 17" rám? a jaké kolo z onoho obchodu…?

        chteli bychom ze stejného obchodu kola.

        0 0
        • Morchella  

          Velikost je zcela nutné vyzkoušet, ale asi 17", nebo možná i 15"

          Napadá mě jen Maxbike Virunga lady (bílá/růžová) 2014, kompletně na Aliviu, 26" rychlé pláště

          0 0
    • Tompr  

      Ještě jestli mi tu někdo prosím mužete vysvětlit jak je to řazeno od Alivio -SL- Deore- XT abych si udelal obrazek co na tom kole je

      děkuji

      0 0
      • karliner  

        On ti to nějakej aktivní trouba vysvětlí, ale co takhle nejdřív použít třeba google?

        0 0
      • Bocka  

        Aktivní trouba zde :D Altus, Acera, Alivio, Deore, SLX, XT, XTR zhruba nějak tak :D XTR je nejvýš :)

        0 0
        • Petr L2  

          Ptal jsem se na to samé na začátku léta, takže najít to určitě šlo :-)

          0 0
        • novas752  

          stim že Altus a Acera nic moc, Alivio pro výletní použití v pohodě, Deore funguje i v terénu, SLX funguje ještě lépe, XT funguje dokonale a XTR je vlastně jen odlehčené XT

          0 0
          • Bocka  

            Deore komponenty fungují i v terénu, ale ne moc dlouho… vlastní zkušenost…

            0 0
            • ˘Ö˘ Krab  

              Ne moc dlouho je kolik a v jakém terénu? S jakou údržbou? Na jakém kole? Co konkrétně odchází?

              0 0
              • Bocka  

                Dám příklad třeba velkou pilu. 2kkm a byla mrtvá, řetěž měním vždycky podle měrky mažu čistím, kolo udržuju v čistotě. Jezdím 40%asfalt, 30% lesní cesty a 30% turistické cestičky. Kolo v mém profilu.

                0 0
                • ˘Ö˘ Krab  

                  Předpokládám, že se jedná o to RB z profilu :-)

                  Mám od loňského podzimu CRR275, kliky XT + převodníky SH 24+38. Dejme tomu, že použití procentuálně podobné, najeto 2.408 km, budu v blízké době podruhé měnit řetěz. Udržuji v čistotě podle možností, ale žádná velká leštěnka, mažu pravidelně, protože nemám rád pazvuky.

                  Ten velký převodník Stronglight 7075 42z je už po výměně? I před tím tam byla taková megapila?

                  0 0
                  • Bocka  

                    Ano Stronglight je nový a zatím na něm mám 1kkm a vypadá, že vydrží 10× tolik. Před tím tam byl převodník 38z, ten 42z už je na hraně, jak možností přesmykače, tak na hranici mých sil :D ale po silnici se s ním jezdí pěkně :)

                    0 0
                • Erknold  

                  6kkm a furt je v pohodě na mých Deore klikách :)

                  0 0
    • Tompr  

      Bocka moc dík

      karliner nezlobím se na tebe .....:)

      0 0
    • Erknold  

      Koukal jsem do Axitu a žádné kolo okolo 15000 mě tam netrklo do očí a mělo použitelnou vidlici. Vidlice XCM, XCT tu nemají dobrou pověst. Dokonce většina píše, že jsou až překvapeni, jak ta vidlice dokáže nefungovat. Blbé je, že právě vidlice je jedna z nejdůležitějších komponent a zároveň i nejdražší na výměnu.

      Pokud bys netrval na tom, že bys chtěl mít kolo z kamenné prodejny, nebo mohlo být z Hradce, možná by stálo za to napsat zdejšímu staviteli co tu má přezdívku Maajkee, ten je z Hradce. Pak by se dalo vyzvednout při výletu autem.

      15000 je sice taková šibeniční cena, ale třeba by se v jejím okolí nechalo postavit 29HT se vzduchovou vidlicí, které jsou funkčně někde jinde. A to i ty nejlevnější.

      A jinak stavitele jako Scalár, tak ti kola pak posílají nějakým kurýrem až k Tobě domu.

      Pak se nechá postavit třeba i kros se vzduchovou vidlicí jako tuten:

      http://www.bike-forum.cz/…/38569-force

      A když si vezmeš, že tuta vidlice je většinou na krosech za 25k v krámu, tak to není špatný kup.

      0 0
      • Morchella  

        Erknold 9.9.2015 11:56 …většina píše, že jsou až překvapeni, jak ta vidlice dokáže nefungovat …

        Každá věc má svoje použití a ten kdo si takovou vidlici koupí pro sportovní jízdu do terénu pak pláče.

        Je fakt, že 93 kg je na hraně, ale polní cesty a hlavně silnice budou myslím bez problémů. Tato vidlice drobné rázy celkem dobře vyžehlí.

        Nechat si stavět kolo, navíc v této cenové kategorii a pro předpokládaný účel použití, je podle mě nesmysl.

        0 0
        • ˘Ö˘ Krab  

          Proč myslíš, že je to nesmysl, Smrži? Stavitel může být pravým požehnáním, nebude dávat na kolo hazku SLX, klidně Alivio, ale to, co ušetří na (zbytečné) parádě, dá do funkčnější vidle. Kolo pak bude především plně funkční do všech požadovaných podmínek, o to by mělo jít v první řadě.

          0 0
        • Erknold  

          já nevím, když tu vidím ty kola se vzduchovýma vidlicema, co skládají stavitele za cca 15000, tak to nějak moc dobře nemůžu najít v kameňácích.

          Prostě v jejich ceně nemusí být příplatek za marketing, sponzoring, personalistiku, controling, velkoobchodní marži apod.

          0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        • scalar  

          Na jakém principu žehlí tyhle vidlice, co nemají tlumení?

          0 0
          • Erknold  

            žehlička také nemá tlumení a jak žehlí nerovnosti na tričku :)

            0 0
            • scalar  

              To mne také napadlo, ale od elektrické zásuvky se moc daleko nedostaneš, to bude i těch 500km ročně problém :-)

              0 0
              • Erknold  

                Jestli to nebude spíš v tom, že si špatně vykládáme „Tato vidlice drobné rázy celkem dobře vyžehlí.“ Možná to fakt bylo myšleno jak s tou žehličkou. Když bude těch nerovností více za sebou, tak ty další ta vidlice zamlátí a další jezdci už mají vyžehlenou silnici ;)

                0 0
                • Morchella  

                  To je jen slovíčkaření, ta vidlice sice nezaručí kontakt kola s terénem za všech okolností, ale po najetí na kámen alespoň zůstanou řídítka v ruce. A to žehlení = komfort. Na asfalt a polní cesty zcela dostačující. Jel jsem na kole s touto vidlicí několikrát.

                  0 0
                  • ˘Ö˘ Krab  

                    Na trekovém kole s pružinovou vidlicí jsem najel 10+ tis. km a nebudeš tomu asi věřit, ale i na asfaltu je pro 93 kg člověka dobře nastavená vzduchová vidlice příjemnější a funkčnější – o terénu nemluvě. Abych to poznal, stačilo pár desítek km.

                    0 0
                    • Morchella  

                      10+ tis. km s pružinou – tím jen potvrzuješ, co píšu – jezdit se na tom dá :-)

                      0 0
                      •  
                        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                        0 0
                      • ˘Ö˘ Krab  

                        Z nouze a neznalosti.

                        0 0
                        • Morchella  

                          Tak s kolem v ceně okolo 14000 asi bude muset Tompr něco oželet. A můj názor je, že by mohl ušetřit na vidlici. Vzduchová je samozřejmě lepší, to nepopírám a sám bych jinou nejezdil, ale nemá cenu se o to hádat, ať si Tompr vybere z názorů.

                          0 0
                          • Kouba_2005  

                            A proč by musel něco oželet, když možnost vzduchové vidlice tu v případě individuální stavby je? Co se komponent týče, tak zákazník tak maximálně řeší barvičky a zbytek je pouze na staviteli, jak to poskládá v nejlepším poměru cena/výkon. Máš skládaný kolo, tak tohle snad musíš vědět, ne?

                            0 0
                          •  
                            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                            0 0
                  • scalar  

                    Také jsem jel s takovou vidlicí. Po najetí na kámen možná zůstanou řidítka v ruce, ale jen to té doby, než vystřelí netlumená pružina zpět a pošle Ti ten absorbovaný ráz do rukou.

                    0 0
                • scalar  

                  To bud ono, něco podobného měli maníci, když mi dělali zámkovou dlažbu.

                  0 0
      • Tompr  

        To kolo je pěkný.

        Jestli myslíš Hrdec Králové tak to by šlo to mám cca 40km

        zkusím ho kontaktovat.

        0 0
    • AussigBiker  

      Mam na XT (trojvalec) ~4500 km, pravidelne menim retezy a menil jsem zatim akorat kazetu,ale ta vlastne byla Deorkova, ale stejne bych ji asi musel vymenit. No a brzdovy desticky jsem taky sem tam vymenil, jinak pohoda.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.