Kotoučové brzdy a proměna účinnosti

36 nepřečtených
  • Tomas59

    Zdravím. Najezdil jsem na kole cca 7000 km a brzdy fungovaly perfektně. Pak jsem kolo začal uskladňovat zavěšením za přední ráfek, čímž jsem si zavzdušnil kapalinu. Dal jsem ho do servisu na odvzdušnění a pak se ta účinnost výrazně snížila. Přišlo mi jako kdyby ty brzdy zamastili (páčka šla na tvrdo, ale účinnost mizerná).

    Zkoušel jsem různé čištění odmašťovákem na brzdy a podobně, čímž jsem účinek vylepšil, ale teď se chovají tak, že když brzdy důkladně neprobrzím (cca 500 m stálým bržděním), tak jsou tupější a při dobržďování výrazně vržou. Ale po zmiňovaném důkladném probrždění se účinek výrazně zvýší a zmizí i vrzání při dobrždení.

    Měl by prosím někdo radu co s tím? Děkuji.

    0 0
    • Kouba_2005  

      To vypadá, jako bys mě únik brzdového média někde kolem pístků třmene a tím se ti špiní i destičky. Vyndat kola, vyndat destičky a pořádně to prozkoumat. Nové destičky by byly teď řešením na chvíli, jestli ti třmen někde rosí, ale stejně tě jejich výměna nemine.

      0 0
    • Singlespeed  

      Zavěšením za přední kolo brzdy, samozřejmě, nezavzdušníš. Kudy by se tam ten vzduch jen tak sám od sebe dostal? Spíše to vypadá, že už tam bublina byla, jen se zavěšením posunula v hadici z páky ke třmenu.

      3 0
      • Tomas59  

        Když jsem kolo zavěsil za přední ráfek, tak byla nádobka na brzdovou kapalinu níž, než hadice ke třmenu. Tudíž se tam asi posunula bublina z nádobky.

        0 0
        • Vilém  

          Vsak ti psal totez.

          0 0
        • novas752  

          Takže zavzdušněné už byly před věšenim, akorát to nebylo poznat, v prostoru pro kapalinu žádná bublina být nemá.

          1 0
          • Tomas59  

            Dík za informaci, za celou dobu jsem nepotřeboval otevírat nádobku, tak jsem na bublinu nepřišel ;o)

            0 0
    • novas752  

      Pravděpodobně došlo k oleštění povrchu kotouče a destiček když byly mastné. Mělo by pomoci přebrousit plochu destiček a kotouče hrubším smirkem. Pokud nepomůže tak opět vyčistit a destičky použít nové – z destiček ta mastnota někdy dostat moc nejde, zvlášť z organických.

      3 0
      • ladys  

        Pravděpodobně to bude jak píšeš, už se mi to také nedopatřením stalo. Akorát mě zaráží, že to nevyřešili v servisu. To se kola po tom co se servisují brzdy nezkouší?

        0 0
        • XNeo  

          Servis to většinou servisne tak, aby byla páka tvrdá, ale určitě to nikde neprojíždí, max. protočí kolem zda to brzdí a tam se popisovaný problém neprojeví. Tohle by chtělo někoho „poctivého“ co to pořádně prohlédne. Asi bych nečekal, že servis nabídne obroušení destiček a kotoučů, max. odmastí kotouč, popř. doporučí nové komponenty.

          0 0
          • Mr.Duck  

            To mam teda od shopu vetsi ocekavani.

            1. Projet kolo po servisu je samozrejmost*. (* – pokud to neni nejaka trivialni zalezitost nebo to z nejakeho duvodu nejde, ale to je potreba komunikovat). Nemyslim nejake seriozni jezdeni, ale z pohledu ,echanicke funkce se da hodne zjistit na 100m po asfaltu.
            2. V kazdem „normalnim“ shopu kde jsem delal jsme bezne odmastovali a palili desky.
            0 0
            • Jáchym 1  

              Ještě že jste nepáili knihy :-)

              0 1
            • XNeo  

              No dle mého bych to tak také dělal, ale jak mi jeden známý mechanik pověděl.

              1. Kolo se „odjede“ na stojanu, když to funguje tam, bude to prý fungovat i za jízdy. Navíc každé kolo je jiné a nebude jezdit po sídlišti a hledat závadu co se možná projeví po kilometru – jeho odpověď.
              2. Odmastit kotouče a desky ano, pálit desky ne, protože to není doporučený postup výrobce – dá tam novou (za xxx peněz)
              0 0
              • Mr.Duck  

                1: To mě nepřekvapuje. Takový přístup je asi hlavní důvod, proč jsem si začal kolo servisovat sám.

                2: Odmastit bez plamene nemá smysl, pokud je to víc než trochu na povrchu.

                Jasně že to není doporučené, ale někdy zákazník nechce vyhodit nový H03C za $80, tak to odmastim. A když odmastim, tak pořádně.

                2 1
                •  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                  0 0
        • va-bo  

          Hlavně nemají zkušební jezdce, co by to prohnali někde po městě nebo v lese. Mechanik na to nemá čas.

          0 0
          • theedge  

            kdo by ho platitl :-)

            1 0
            • Esi  

              No hlavně kdo by platil tu pojistku ze s tím kolem někde prasti, kdyby se očekávala nějaká ostřejší projížďka aby otestoval ty brzdy :-)

              0 0
              • ladys  

                Stačí se kouknout co psal Mr.Duck. Pojištění je asi ta základní věc.

                0 0
              • Jáchym 1  

                On by si zákazník měl kolo při vyzvednutí po servisu zkontrolovat.

                0 0
        • novas752  

          Jak kdo, jak kde, jak kdy. Každý k tomu přistupuje po svém.

          Technicky vzato odvzdušnění kontrolovat zkušební jízdou neni potřeba, jestli je brzda odvzdušněná spravně je poznat i na stojanu.

          0 0
          • va-bo  

            V tomhle případě to asi poznat nešlo. Když se to projevilo později.

            0 0
          • va-bo  

            Nebo možná šlo, těžko říct.

            0 0
          • ladys  

            Dík, koukám dle reakcí:)

            Já si to radši projedu, mám to od baráku z kopce:)

            0 0
      • Tomas59  

        Díky za tip, vyzkouším ;o)

        0 0
    • Mr.Duck  

      Já myslím že to je akorát pořád mastné. Opravdu odmastit desky a kotouč chce hodně čističe brzd a ještě víc tepla. Pořádně to stejně funguje jen na metalických.

      Nedávno jsem si všiml vcelku zajímavého faktu a sice že brzdy je fakt třeba používat, aby fungovaly. Mám dost kol na prakticky stejných brzdách, a na všech kromě jednoho často dostanu brzdy na dost vysoké teploty a dostávají hodně razantního brzdění. Pak mám jedno, které jezdí převážně rovinu. Stejné desky, kotouče, stejný mechanik :) Všechny brzdy co mám jsou perfektně tiché, 100% spolehlivé a účinné, a pak je tu tenhle přibližovák. Na něm desky co zákazník vyhodil, tak jsem je odmastil stejně jako mnoho jiných, a když na tom jezdím kopce, vše funguje jak má. Jakmile ale jezdím převážně roviny, kontaminace se ne a ne zbavit, chová se to tak jak bych čekal od mastné brzdy a ne a ne se toho zbavit. Jediné spolehlivé řešení je to kolo vzít na kopec a jednou tomu pořádně naložit – jen tak sjet kopec trochu agresivně, nemyslím tím nějak cíleně řešit brzdy. Pak je vždy nějakou dobu klid.

      Takže ve zkratce, myslím si že to je mastný a pokud nechceš kupovat desky, musíš jezdit prudký kopce :)

      8 0
    • mr.antik  

      Tohle mi přesně dělaly shimano mastné desky, případně se nějak dostávala mastnota při delšním stáním (přes zimu) na desky. Koupit nové a na zimu nebo delší stání je vyndat

      0 1
    • Pavell  

      Mel jsem to podobne, teklo to u spoje hadice a trmenu. K odbornikum z Kolofixu jsem musel 3× a teprve po posledni navsteve to byl opravdu uzavreny system, ze ktereho netekla brzdovka do kotoucu. A jednou mastne kotouce se mi uz nepodarilo na 100% ocistit. Desky menene asi 3×. Az zmena kotoucu a nove kovove desky vse poresily.

      0 0
      • Esi  

        Tak odmastit kotouče zase není takový problém ne do nich na rozdíl od desek se mastnota nevsákne, stačí vyčistit isopropylem a opalit horkovzduskou

        0 0
      • novas752  

        Kdyz se na mastnym kotouci jezdí a brzdí tak zo pak nestačí ofmastit ale je nutné ho přebrousit smirkem – mastná destička povrch vyleští a je třeba ho poškrabat. Proto jsou kvalitnější kotouče z výroby přebroušený.

        3 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.