• člen

    Co děláte pro zvýšení své bezpečnosti na silničce?

    Nechci rady typu kup si MTB / Gravel a jezdi v lese / po poli. Chci zůstat na silnici. Pochopitelně se vyhýbám hlavním tahům, ale v poslední době, naposledy včera, čelím podobné situaci. Z vedlejší silnice nebo „ze dvora“ vyjede auto (většinou dodávka nebo nákláďák) přímo přede mne. Následuje moje ostré brzdění a nějaké vybočení do protisměru nebo mimo vozovku. Vždy v obci nebo městě na při malém provozu. Ani jednou to nebylo za snížené viditelnosti, navíc vozím barevné oblečení. Spíše než, že by mne řidič neviděl, tak asi podcenil mou rychlost (ale žádné sjezdy z kopce, úseky v rovině, takže něco mezi 25 – 30 km/h.)

    Nemám rád cyklisty s přední blikačkou, většinou to oslňuje a zvlášť použití tohoto na cyklostezkách mi přijde ujeté. Ale přemýšlím, zda v situaci viz výše by blikačka nezvýšila řidičovu pozornost. Je pravda, že u silničářů blikačku vpředu moc nevídám, pokud, tak zadní. Zezadu jsem se paradoxně nikdy přímo ohrožen necítil, jen nekomfortně při občasném „olíznutí zpětným zrcátkem“.

    Jaké máte zkušenosti vy? Používáte na silničním kole přední blikačku? Umíte porovnat chování řidičů a vznik nebezpečných situací s ní a bez. Pokud používáte – jen za snížené viditelnosti, jen v zástavbě nebo pořád?

    1 0
    • novas752  

      Bohužel drtivá většina řidičů nepočítá s tím že se cyklista může pohybovat poměrně rychle, většina cyklistů se po rovině plouží 15–20km/h a že najednou někdo jede 35+ (což na silničce neni problém žejo) tak s tim prostě nepočítají.

      Blikačka určitě pomůže, praští ho to do očí daleko výrazněji i když tě má třeba jen na okraji zorného pole.

      Barevné oblečení nemusí být teď na podzim moc výrazné, barev je všude spousta a i takové ty výrazné barvy co jsou na reflexních vestách apod. docela snadno mohou splynout s pozadím.

      No a rada na závěr, kdybys jezdil po lese měl bys klid, pravda bolí.

      2 0
      • cyklista86  

        „Bohužel drtivá většina řidičů nepočítá s tím že se cyklista může pohybovat poměrně rychle“

        To je pripad smrtaku naproste vetsiny profiku, lepsich hobiku.. Leti pres 40km/h tam kde normalni franta v monterkach jede 15km/h, takze jim vjede auto do cesty z vedlejsi a pod..

        2 0
        • novas752  

          .

          0 0
        • Aviatik  

          Já mám takovou teorii, že většina řidičů podvědomě hledá něco s dvěma bílými světly a objekt, který je nemá, prostě neprojde vstupním filtrem k dalšímu vyhodnocení kolizní trajektorie.

          2 0
          • tsunami  

            Někde jsem zahlédl na toto téma studii. Nemohu ji ale najít.

            Prý spousta řidičů hledá na křižovatce jednoduchý vzor “je to auto” a když není tak prostě neřeší a jedou. Takže motorka nebo kolo je pro ně mimo rozlišovací schopnost.

            A chování k ostatním je prý často dáno tím, že je mají odosobněné. Kdyby tam jela jejich dcera, manželka, matka tak se zachovají jinak. Ale takhle to je jen nějaká “cyklobuzna” nebo motorka, auto. Neuvažují o tom že jsou to lidi. Svojí rodinu by v kilu na okresce nelízli na kreditku.

            2 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
            • milan.v  

              Tak to je jasné a čím větší trouba, primitiv, tím spíše to platí…

              Já vždycky říkám, že kdyby jim někdo takto oblízl, objel starou, ta by se lekla a lehla pod kola, moc by se jim to nelíbilo… No, nelíbí se jim to…

              1 1
          • zdenek  

            Já mám zase teorii, že zatímco většina dospělých cyklistů má řidičák, tak opačně to nefunguje. Většina řidičů nemá zkušenost s jízdou na kole. Takže vůbec netuší, že cyklisty potřebuje nechat boční odstup, aby nezavrávoral vlivem bočního větru nebo turbulencí za autem, že jede rychleji než bába s bandaskou na řídítkách, že nezabrzdí na metru… Oni neznají ani pravidla jízdy na kole: povolené podjíždění kolony, ukazování změny směru pouze před zahájením manévru…

            5 0
      • Dumbíček  

        Obávám se, že v terénu bude úrazu na ujetý km víc.

        6 0
        • cyklista86  

          Obavam se ze nemas pravdu. Jestli jezdis v klidu a opatrne, tak neni duvod k urazu. Ted neni rec o nejakych silenych single trekach, rock gardene a pod.. Proste klasicke MTB jezdeni u nas mimo silnice.. Pokud na tebe vylozene nespadne strom nebo pred tebou neskoci srna co te zhodi ze strane, tak klidne MTB jezdeni na pohodu je hodne bezpecna aktivita.. Coz se o normalni jizde po silnici v provozu rict neda. Tam staci malej pohyb ridice kolem tebe a je z smes drcenych kosti a mleteho masa..

          0 2
          • pepek  

            Pánbíček všechno vidí a slyší, neměl bys ses rouhat, abys na to nedoplatil :-)

            2 1
        • jIrI___  

          Bezpochyby.

          0 0
        • novas752  

          Obávám se že ano, akorát si za 99,9% z nich může cyklista sám a většinou to jsou jen šrámy, v lese tě narozdíl od silnice auto nesrazí.

          2 0
          • klobrch  

            No to je sice pravda, ale bohužel za chvíli už do lesa na kole nevjedeš. Majitelé soukromých lesů a honitbách uvažují o zákazu vjezdu cyklistů i na dosud vybudované cyklostezky. A Policie ČR jim má být nápomocna při dodržování tohoto zákazu. Takže i na MTB se bude jezdit po silnicích.

            0 1
            • orm  

              Na zaklade ceho to chtej zakazat?

              0 0
            • nomecz  

              nejhorsi smrt je z vydeseni … :-)

              0 0
            • teffe  

              Ráno o tom mluvili v rádiu. Uvidíme jak to nakonec bude, na většině takových cest je ale vjezd motorovým vozidlům povolen jen na základě výjimky, v podstatě není důvod to tak řešit. Nehledě na to, že pokud by to tak dopadlo, mělo by to silný dopad na tržby z turistiky a to by určitě vedlo k nějakému kompromisnímu řešení.

              1 0
              • psbiker  

                Když se těží tak ať dají zákaz, není co řešit. V podstatě by ten les asi nejradši oplotili, vybírali poplatky i za zběr hub atd. Teď asi hledají nějaké záminky, jak znesnadnit přístup, ale to je marná snaha, protože máme veřejnou přístupnost krajiny.

                1 0
            • LiborV  

              Jako majitel lesa bych raději viděl zákaz vzniku samozvaných honiteb. Když nemáš dost velký les, tak není žádná obrana a bývalý estébáci si v lese (který jim nepatří) jezdí a střílí jak se jim zamane. Takže spíš záleží, jak silná bude lobby, u honiteb je silná dost..

              1 0
              • mdikson  

                Taky jako majitel lesa nevim co to řeší. Loni mi z jara motorkaři zničily přes polovinu zasázených stromků (cca 5000ks), dost mě to sralo, protože jsem je sázel sám. Proti tomu obrana pořádně neni a nějakej cyklista je bude provokovat.

                1 0
                • LiborV  

                  Přesně tak, jen jejich lobby je silná. Nedávno mě nějakej přiblblej nimrod prudil, jak si dovoluju jezdit za zákaz vjezdu do lesa. Moc ho nezajímalo, když jsem mu říkal, že narozdíl od něj, mě tady ten kus lesa patří. Akorát jsem měl obyčejný (čti nebylo zelený) auto a nebyl jsem oblečenej jak debil (čti nimrod).

                  2 0
    • Coural  

      Jezdím jen na silničce, hodně km po Praze a blízkém okolí. Vzadu radar který mi auto ukáže a ještě se rozbliká, vpředu Gaciron V9DP s pulsujícím režimem ( taky nesnáším blikačky), na ráfcích reflexní samolepky. Oblečení černé, do práce s baťůžkem na kterém jsou nějaké reflexní prvky. Obě světla zapnutá celodenně, nestalo se mi, že by mě někdo neviděl, pár řidičů mi řeklo, že ten radar je nepříjemný a občas mi někdo vjede do cesty, ale to souvisí s tím, že někteří řidiči si myslí, že před kolem mají přednost.

      6 0
    • nzg  

      Blikacka vepředu, radar vzadu, barevné oblečení a hlavně předpokládám, že žádná pravidla provozu neexistují a ten druhej mě nechce vidět..

      13 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        1 0
    • adam1  

      Blikačku klidně dopředu ,ale základ je předvídat a ikdyž máš přednost tak počítat s tím že nemáš :)já už věřím na náhodu ,někdy to je bohužel osud .

      5 0
      • DejfSejf  

        Přesně tak předvídat je základ. Spousta řidičů nemá odhad jak rychle se pohybuješ… 40+ je běžná rychlost.

        1 0
    • Mamoulian  

      Řidiči prostě neodhadnou rychlost cyklisty. Blikačka v tomhle případně nepomůže, on o tobě ví, ale myslí si, že to v pohodě stihne a přece se za tebou pak nepotáhne. Taky řidiči nechápou, že kolo nemá takovou přilnavost jako auto, tudíž ho ve 40ti nezastavím na pár metrech.

      2 0
      • ms82  

        Ano, prilnavost to nema. Hlavne na mokru, kdyz tam nekdo vjede z podelneho stani za sera, bez svetel a bez blinkru (jeste v jednosmerce, neni kam uhnout) a ja jedu 40 mirne z kopce v domneni, ze je prazdna silnice (s blikackou). Tezko pak ridici vysvetlovat, ze brzdit nemuzu a modleni nepomaha.

        1 0
        • Monochromo  

          Přilnavost je zajímavá věc ať už se budes bavit o kole, autě či motorce, ale napadá mě, co takhle nejet v domnění, že je silnice prázdná 40km/h pokud vím, že jedu na gumách na kterých nemám šanci zastavit? Nestačilo by jet pomaleji, a přizpůsobit jízdu tomu, co jsem schopnej zvládnout?

          1 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            4 0
          • Krejza  

            Nemá větší smysl jít pěšky?

            1 0
            • Monochromo  

              Jako abych to uvedl na pravou míru tak proti tomu nic nemám a dělám to taky, ale nemůžu nekomu argumentovat tím, ze jedu jako prase na něčem co neni absolutně šance ubrzdit a spolihat na to, že to všichni okolo mě ví. Pokud pojede nekdo na motorce, vleze mu tam chodec/pes proste cokoliv a pojede na slikach bez vzorku na mokru, tak se tim taky bude tezko ohánět, ze to co mu tam vlezlo mělo vedet ze mu chybí vzorek a kus mozku.

              2 0
              • Krejza  

                Kolo a motorka mají delší brzdnou dráhu oproti autu. Na tom moc změnit nejde. ******* je, že tohle nezná člověk, který na nich nikdy nejel. Možná někdy na kole, ale tak pomalu, že brzdy neřešil. Proto nepochopí, že výhodou kola a motorky je možnost se vejít do míst, kam se nevejde auto. Ona to pod tlakem výukové masáže neví ani většina cyklistů a motorkářů – snaží se prvně brzdit a zastavit – hloupost.

                Takže když se takový neznalý řidič auta chová k ostaním, že všichni zabrzdí jako on…

                V poslední době čím dál víc pozoruji, že řidiči aut se nevěnují, nechovají se předvídatelně a serou na ostatní účastníky. Blinkr až po zatočení volantem, telefon, neustálá jízda v levém pruhu, zrychlování, když je předjížděným vozidlem, vjezd v vedlejší s omezením toho na hlavní (ideálně, když na další křižovatce odbočuje vlevo), odbočování vlevo s koly na pravé krajnici a další.

                Ano, občas se najde někdo rychlejší, přitom je jedno, jestli v autě, na motorce nebo na kole. Jak na to tihle zpomalení a nevěnující se nejsou zvyklí, tak je prostě ignorují a když se leknou, tak na ně nadávají.

                2 0
                • ms82  

                  Prudce brzdici auta, najizdeni do cyklopruhu, chybejici blinkry, odbocovani vlevo soubezne se mnou, kdyz jedu na kole doprava, to vse uz prebije jen predjizdeni auta proti mne.

                  A ackoliv je to nejmene nebezpecne, vytaci me, kdyz me auto predjizdi na hrane kopce, abych se za nim nasledne vlekl celou dobu, protoze neumi projet zatacky. Nebo kdyz me musi predjet auto, protoze si nechavam za predchozim odstup, abych dobrzdil.. Njn, vetsina nema v aute najeto.

                  4 0
                  • Krejza  

                    Osobně si myslím, že tak 40–50% lidí by nemělo nikdy řídit.

                    3 0
                    •  
                      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                      0 0
                  • Monochromo  

                    „A ackoliv je to nejmene nebezpecne, vytaci me, kdyz me auto predjizdi na hrane kopce, abych se za nim nasledne vlekl celou dobu, protoze neumi projet zatacky.“

                    Přesně tahle sobeckost je špatně ať už z tvojí nebo řidiče strany.

                    Pokud nejsi schopnej tolerovat pomalejší jizdu auta z kopce, nemůžeš od něj čekat toleranci při tvé pomalé jízdě do kopce.

                    2 1
                    • Krejza  

                      Sorry, ale tohle je primárně chyba/netolerance ze strany řidiče, který neumí zatáčet. Rovinkáři, kteří musí před tebe, aby následně brzdili v sebemenší zatáčce.

                      0 0
                      • Espen  

                        Máš na to boží pohled :-D

                        0 0
                      • Monochromo  

                        Stejně tak může řidič nadávat na cyklistu, že neumí vyjet kopec rychleji. Chápu, že jsme na cyklo-fóru, ale občas by to chtělo vidět i druhou stranu a tady se oba zachovali vůči sobě stejně netolerantně.

                        On ho brzdil do kopce, tak ho předjel, ale z kopce brzdil on jeho a to je špatně – vychází z toho, že jsou si sobě navzájem stejně netolerantní, akorát cyklista si vůči sobě vyžaduje od řidiče tolerance více.

                        2 0
                        • Krejza  

                          Jenže to, co jsem napsal, platí obecně, nejen v případě, že jeden z účastníků je cyklista.

                          Naprosto běžně tohle potkávám v autě a občas na motorce, když mám zrovna náladu se trochu flákat.

                          U cyklisty je pak „trochu“ rozdíl v motoru. Asi těžko lze předpokládat, že do kopce pojede 50–90.

                          Z kopce je tak nějak jedno, že jde o cyklistu. Prostě jde o rychlejší prostředek/řidiče.

                          Pokud někoho vítězně předjedu na rovině a brzdím v zatáčkách, tak jsem ***** já.

                          0 0
                          • Monochromo  

                            Pokud nekoho vitezne predjedes v zatackach a na rovine nejedes palbu tak ***** nejses? Z obou stran je to to stejny at uz pomalý auto v zatáčkách nebo pomaly kolo na rovine/do kopce, zbytecne vyhledavanej konflikt tim ze ti na silnici nekdo zavazel, pritom cyklista zavazel o chvili driv úplně stejne, dokud tihle kokoti at uz jeden nebo druhej nepochopi ze silnice není jenom pro ne, tak nikdy bezpecno nebude.

                            1 0
                            • Krejza  

                              Ty moc po silnici nejezdíš, co?

                              Jinak bys věděl, že tvůj případ téměř neexistuje. Naproti tomu rovinkářů je všude plno. A je to i celkem logické. Sešlápnout plyn na rovince, kde je to bezpečné, zvládne cvičená opice. Ale umět brzdit, odbrzdit, odhadnout rychlosti, umět udržet rychlost, to už chce trochu umění. A pak vyšší dívčí v podobě např. přidávání plynu v zatáčce tam, kde 90% lidí pořád ještě brzdí, rychlého zatočení, svázání zatáček do série, výběr stopy dle aktuální série zatáček.

                              3 0
                              • Espen  

                                Proč by takhle někdo v autě jezdil? To se ti udělá akorát špatně.

                                2 0
                                • jIrI___  

                                  Prý to o kousek prodlužuje pindíka.

                                  1 0
                                • Prasopes  

                                  tak když máš zábavný auto, tak to prostě táhne. To je jako ptát se, proč by někdo na kole měl jezdit klopenky…

                                  1 0
                                  • Espen  

                                    Řekl bych, že takový zábavný auto asi i mám, ale nijak mě to netáhne.

                                    1 0
                                  • Fazzy  

                                    Nepotřebuješ ani zábavný auto.. říká se tomu plynulá jízda :)

                                    2 0
                                  • HonzaRez  

                                    Zábavný auto, vymazlený šoukchár, klopenky, skočky, trailíky…

                                    1 0
                                • Krejza  

                                  Takže raději jezdíš brzda-plyn, zatáčky krokem a rovinky pod plným?

                                  0 0
                                  • jmaselnik  

                                    a co je jako divnýho jet rychle tam kde to jde a pomaleji tam, kde to nejde, nebo si někdo netroufá? Ono to univerzální pravidlo je dokonce v zákoně: řidič je povinen přizpůsobit styl jízdy jízdním podmínkám a svým schopnostem.

                                    1 0
                                    • Krejza  

                                      A co takhle pustit rychlejšího, když si tedy netroufá/nechce jet rychleji?

                                      0 0
                                      • jmaselnik  

                                        a kdo říká, že někdo někoho nepouští? Jak chceš pouštět v nepřehledných zatáčkách proboha…

                                        1 0
                                  • Espen  

                                    Nee, jezdím plynule, abych nikoho svým chováním v autě i na kole nijak nepřekvapil.

                                    1 0
                                    • Krejza  

                                      No vidíš. To je kráse nechopení psaného slova.

                                      Neuvedl jsem, že za to musím tahat. Naopak jsem jen rozepsal to, co jsi ty popsal jedním slovem – plynule. Takže – jak moc špatně se mi při takové jízdě udělá?

                                      0 0
                                      • Espen  

                                        Jenže to plynule může pro každého znamenat něco jiného. Prostě každý jezdí trochu jinak.

                                        1 0
                                        • Krejza  

                                          Rychlosti mohou být různé, ale už slovo plynule je dost samovysvětlující.

                                          0 0
                              • Monochromo  

                                Na silnici travim 60–70tis km ročně(autem) na kole moc ne, pokud je možnost rad se silnici na kole vyhnu, můžeš věřit ze krizovych situací jsem zažil dost a je jedno jestli za to mohl cyklista nebo řidič auta, naštěstí to vzdycky dopadlo pro vsechny bez skody.

                                Pokud nezmizí ze silnich chování, kdy jednomu vadi druhej a fluše na něho ze ho brzdí a podobně, tak to zustane tak jak to je do ted a je úplně jedno jestli jedes v aute na kole nebo motorce.

                                3 0
                                • jmaselnik  

                                  problém totiž, jako obvykle, není ani v autech nebo kolech, nýbrž v lidech. A v každé statisticky dostatečně velké skupině lidí je procento idiotů konstantní.

                                  1 0
                                • Krejza  

                                  Jenže není řešením vinit rychlejšího, když pomalejší na jednoduchém úseku (obvykle rovinka) má potřebu předjet. Ale přijde další úsek, kde je fakt pomalý a brzdí rychlejšího. Přitom z pohledu rychlejšího jde často jen o plynulou jízdu, nemusí to být vůbec svižné ani rychlé.

                                  ******* je, že tohle si ten pomalejší neuvědomí a nepochopí.

                                  0 0
                                  • Monochromo  

                                    Ja tomu rozumim, ale furt je tady to ze se neposeru z toho, ze jede kolo do kopce pomaleji a stejne tak by se nemel cyklista ****** z toho, ze auto neprojelo zatacku rychlostí podle jeho představy.

                                    Pokud jde o plynulou jizdu v rámci nějaké běžné rychlosti na silnici, tak to kolo oproti autu rozhodne nema, nema smysl v aute čekat za cyklistem(pokud jde bezpečně předjet) až prijde jeho úsek z kopce kde by mohl být kousek rychlejší, s tim musi cyklista počítat, pokud s tim nepočítá a jede o tolik rychleji, ma moznost auto předjet stejne jako auto jeho.

                                    2 0
                                    • Krejza  

                                      Konečně se dostáváme kousek dál. Právě, že cyklista možnost předjet tak úplně nemá. Když už se k autu přiblíží v sérii zatáček, přijde rovinka (stačí krátká), kde řidič auta prostě kus odskočí nebo, a je to, aspoň u mě, celkem časté, brání v předjetí právě větším zrychlením.

                                      0 0
                                      • Monochromo  

                                        Ale tím pádem jedeš za ním, protože nemáš dostatečně rychlej prostředek – v případě kola sílu na to auto předjet a proto jedeš za ním přece, pokud na to sílu a rychlost máš, není problém auto bezpečně předjet.

                                        Pokud chcu být shrzenej tím, že mě předjelo auto a pak se naskytla chvilka, kdy jsem auto dojel, nebo se mu přiblížil a musel jsem se dotknout brzdy tak shrzenej budu a můžu na to všude nadávat, pokud budu normální tak přibrzdím a neřeším.

                                        Osobně jsem ještě nezažil, aby nějak ve velkým kolo nakládalo někde autu nebo motorce tak, že by ho nějak extra zbrzdilo.

                                        3 0
                                        • Krejza  

                                          Já pořád nechápu, co se tu snažíš obhájit. Objektivně pomalejšího řidiče (přitom je jedno, zda je to jeho strachem, neuměním, výběrem či kombinací uvedeného), který umí a využívá jediné vlastnosti vozidla – zrychlení na rovině?

                                          Když použiju větu ze zákona, hovoří se o bezpečnosti A plynulosti silničního provozu. První je zaklínadlem k často zbytečně pomalé jízde, na druhé se zapomíná.

                                          Třeba výjezd z obce nebo ze zatáčky na rovinku. Honem honem, aby tam měl 80–90. Pak se ale zasekne a bude brzdit rychlejší za ním, když nebudou mít časnci ho předjet.

                                          Podobná situace, výjezd se zrychlením. Začnu předjíždět, mám možnost, ale on zase zrychluje. Tohle už se dá brát i jako bránění předjíždění. A ano, děje se mi to i na kole.

                                          Nebo dálnice. Připojovákem najíždí auto. V levém je volno, uvolním mu pravý, aby mohl najet, neměním rychlost. On zrychluje. Ve chvíli, kdy jsem na jeho úrovni, jede stejně rychle.

                                          Pro mě je tohle ignorantské chování. Nemyslím, že to většina dělá záměrně, naopak. Jen se prostě nevěnují řízení, netuší, co se kolem nich děje, neumí odhadnout rychlosti a chování ostatních účastníků a asi nejspíš ani nechtějí.

                                          První má právo výběru stopy a rychlosti, druzí se potom řídí dle něj. Takto to funguje na závodech. Silnice ale není závodní dráha, chce to trochu tolerance vůči ostatním a umět vyjít vstříc.

                                          Pokud jsem pomalejší, nemám problém pustit ty za mnou. Na oplátku očekávám stejné chování ve chvíli, kdy jsem rychlejší.

                                          0 0
                                          • jmaselnik  

                                            „výjezd se zrychlením“ sorry jako, ale předjíždět na výjezdu z obce je naprostá debilita, protože tam se zrychluje by default a divit se, že auto za cedulí zrychluje je problém toho předjíždějícího.

                                            Jet mimo obec 80 není naprosto žádnej problém, pokud se tak daný řidič cítí fajn. 90km/h je maximální povolená rychlost, nikoli minimální tolerovatelná.

                                            1 2
                                            • Krejza  

                                              Tohle fakt nemá cenu. Očividně jsi zrovna tím pomalým řidičem, o kterém píšu.

                                              0 0
                                              • JakeF  

                                                Kdyz nemas auto na bezpecny predjeti, tak si bud kup silnejsi, nebo zustan zarazenej a nedrzkuj…

                                                2 0
                                                • Krejza  

                                                  Takže ho máš malýho. Díky za info.

                                                  0 0
                                                  • JakeF  

                                                    Prijde ti, ze z nas dvou jsem ja ten, co si na silnici neco dokazuje? :))

                                                    1 0
                                                  • Krejza  

                                                    Jj, přesně. Tolik sebereflexe jsem tedy nečekal.

                                                    0 0
                                                  • JakeF  

                                                    No… Tak zkus se inspirovat.

                                                    1 0
                                                  • Krejza  

                                                    Inspirovat?

                                                    Myslíš tím, že si mám něco dokazovat v provozu?

                                                    Díky, takovej dement nejsem.

                                                    0 0
                                                  • JakeF  

                                                    Zkusim ti verit. Z tyhle diskuze to pusobi, ze jsi za volantem agresivni ***** s komplexem ze slabyho auta.

                                                    0 0
                                                  • Krejza  

                                                    Určitě mám s V70 D5 si v provozu něco dokazovat. Spíš mě udivuje, jak si z mého textu dokážeš odnést něco takového. Záměrně nepíšu o výkonu motoru, ale o lidech a jejich chování.

                                                    0 0
                                                  • JakeF  

                                                    Ty pises o chovani ostatnich, ja si z toho odvozuju chovani tvoje. Aby ses dostaval do situaci, co jsi popsal vyse, k tomu se defenzivnim rizenim nedostanes.

                                                    1 0
                                                  • Krejza  

                                                    Defenzivně neznamená pomalu a nechat všechny ostatní vyřešit si svoje před mým. Nedefenzivně zároveň neznamená agresivně.

                                                    Asi bych mohl říct, že se moje rychlost neslučuje s rychlostí naprosté většiny ostatních. Je to ale agresivní? Těžko. Naopak, čím rychlejší človek je, tím jezdí s menším rizikem, méně na hraně. To ti řekne každý trochu rychlejší řidič.

                                                    0 1
                                                  • JakeF  

                                                    A jsme doma…

                                                    1 0
                                              • LiborV  

                                                Kup si pořádný auto a nemusíš tu brečet, že ti někdo zrychluje

                                                0 0
                                                • Krejza  

                                                  A jak to mám udělat na kole? Koupit si ebike a odblokovat, aby dal stovku za 4 vteřiny?

                                                  0 0
                                                  • LiborV  

                                                    Pak nechápu, proč řešíš zrychlování na 90 při výjezdu z obce. Teda proč to řešíš tady, seš asi takovej borec, co by z fleku mohl jezdit nějakou worldtour

                                                    1 0
                                                  • Krejza  

                                                    Já si tu z některých z vás už jen dělám prdel. A nejhorší je, že to ani nechápete.

                                                    0 0
                                                  • LiborV  

                                                    Jasný, ukázalo se že ho máš malýho a neumíš předjíždět, tak to hodíš nenápadně do autu. Jasně borče

                                                    1 0
                                                  • Krejza  

                                                    :-D

                                                    0 0
                                          • HKou  

                                            Prakticky ve vsech alpskych sedlech dolu to tak je (auta jedou v zatackach pomaleji). Zaroven je celkem normalni, ze pomalejsi uhne (i mezi auty).

                                            1 0
                                          • Monochromo  

                                            Podobná situace, výjezd se zrychlením. Začnu předjíždět, mám možnost, ale on zase zrychluje. Tohle už se dá brát i jako bránění předjíždění. A ano, děje se mi to i na kole.

                                            Pokud se ti stává na kole, že nemůžeš předjet auto, tak buďto nikdy neřídils auto, nebo seš vůl jak vrata.

                                            Nema cenu o tom diskutovat

                                            0 0
                                            • Krejza  

                                              Ok, beru, že na kole nejezdíš 60+ z kopce a neznáš tyto situace. Pak se ale nevyjadřuj k dané situaci.

                                              0 0
                                              • Monochromo  

                                                Pokud jezdis na kole 60+ z kopce, pravdepodobne to bude kopec kde to obdobnou rychlostí zvladaji i ostatni vozidla. Jetli to nebude jenom o tom ze ti prodlužuje péro to ze bys zvládl predjet auto

                                                1 0
                                                • Krejza  

                                                  Kopec o 4% stačí. Přidej si k tomu zatáčky, řidiče bez shopnosti zatáčet a jsi v situaci, kdy 30 km/h v autě je sakra pomalých oproti 50km/h na kole.

                                                  Ale opakuji, chápu, že takto nejezdíš a nechápeš, o čem to je, tak hned hledáš prodloužení přirození. Jako nápovědu ti řeknu, že ostatní jsou překážky, ne soupeři ;-)

                                                  0 0
                                                  • Monochromo  

                                                    V tom případě prece není problém předjet pokud jses o tolik rychlejší ne?

                                                    1 0
                                                  • JakeF  

                                                    Zavodak v tezkym kombiku :))

                                                    0 0
                                                  • Krejza  

                                                    Vrať se na začátek diskuze a čti. Když to nepomůže, opakuj. Když nepomůže ani to, neřeš. Snad nikoho na silnici nezabiješ.

                                                    0 0
                                                  • jmaselnik  

                                                    o tom to je, ostatní nejsou překážky, ale další účastníci silničního provozu, kteří mají prosto stejná práva na silnici jako Ty. Tzn. taky jet rychlostí, která jim přijde přiměřená aktuální podmínkám.

                                                    1 0
                                                  • Krejza  

                                                    Samozřejmě, že mají stejná práva. Ale také stejné povinnosti, což například znamená nezrychlovat, když jsou předjížděni (to jen, abych neutíkal od uvedeného příkladu). Asi už chci po nich, po vás, moc, když mluvím o ohleduplnosti, že? Očividně vám stačí práva a ostatní už nezajímá.

                                                    0 0
                                                  • Monochromo  

                                                    Když předjedu na kole auto, je víceméně jasny ze ho budu na nejbližších metrech brzdit, to se s ohleduplností absolutně nepotkává, prostě seš ten případ kterej má pocit že on je ten hlavní.

                                                    1 0
                                                  • Krejza  

                                                    Ano, ode mě jako cyklisty je naprosto neohleduplné, když auto ze zatáčkovitého kopce ujedu a pod kopcem udělám vše, aby mohl on nerušeně předjet mne.

                                                    0 0
                                                  • ms82  

                                                    Kdyz predjedu auto z poradneho kopce (ja, nevim jak Ty), tak je jasny, ze me do konce sjezdu neuvidi, takze ho tezko muzu brzdit.

                                                    2 0
                                                  • Monochromo  

                                                    Sam na kole jezdim, ale tyhle egoistycky prasacky chování nemám rád, kopcu v republice kde se tohle da praktikovat určitě neni moc, a jestli me za tech oar usetrenych vterin stojí předjíždět na kole auto je asi na každým, ono i to auto by asi mohlo jet rychleji, ale v ramci nejake bezpečnosti ma kazdej právo projet zatáčku pomaleji podle možností. Nehledě na to ze cyklista předjíždějící auto neni uplne obvyklá záležitost a taky je v zrcatkach dost přehlídnutelnej, ale jak říkám, kdyz to za to někomu stojí – nebo mu z toho pak stojí, tak at to dělá.

                                                    2 0
                                                  • Krejza  

                                                    Tři dny ti to trvalo, ale konečně z tebe vylezla odpověď. Díky za ni.

                                                    Nemáš koule na to, abys to z kopce pustil. Za to se nemusíš stydět. Za co by ses stydět měl, je projektování vlastního strachu z takové jízdy do jediné pravdy, kterou se mají řídit ostatní. Máš svůj pohled na jízdu a bezpečnost. Měj si ho, nikdo ti ho nezakazuje. Ale necpi ho ostatním jako pravidlo.

                                                    Věz, že jsou lidé, kteří si rychlou jízdu užívají. Ne proto, aby se chvástali předjetím pomalejšího auta, ale čistě pro radost z jízdy.

                                                    0 1
                                                  • Monochromo  

                                                    V pohodě, užívej si rychlou jízdu a do budoucna přeju co nejvíc předjetých aut a co nejlepší požitek z toho všeho.. Snad jednou až okusíš prcání, tak se v hlavě trochu srovnáš.

                                                    Předjíždění a egu zdar!

                                                    3 0
                                                  • Krejza  

                                                    Ty jsi tak tupej, až to bolí. Píšeš o toleranci a přitom nedokážeš tolerovat, že jsou na silnici rychlejší. Čteš a komentuješ názory ostatních, přitom ti uniká pointa a protlačuješ to málo, co znáš. Píšeš o egu, protože ho během řízení neumíš opustit, a předpokládáš, že to tak mají i ostatní.

                                                    Raději sem už žádné své nepiš, dost to bolí. Sbohem.

                                                    0 3
                                                  • Monochromo  

                                                    Je to přesně jak píšeš, jsem tak tupej, že mě strašně zabolelo, že jsem chtěl předjet auto na kole a auto mě ujelo, proto chodím brečet na internet, aby to příště nedělali.

                                                    Ego na rozdíl od tebe opustit umím a nesnažím se zlomit danou věc jako ty.

                                                    1 2
                                                  • ms82  

                                                    Aha, takze kdyz predjedu auto z kopce a ujedu mu, tak je to egoisticke prasacke chovani. Ale kdyz me auto predjede a zbytek kopce brzdi, tak jsem dement, co si zbytecne stezuje. Tak urcite.. :D

                                                    1 0
                                                  • Monochromo  

                                                    Jo

                                                    0 1
                                                  • jmaselnik  

                                                    Ty si prostě jedeš furt svoje. Předjíždět auto, které zrychluje na výjezdu z obce může jenom blbec. Pokud začneš předjíždět a ten dotyčný teprve v tu chvíli začne zrychlovat, je to samozřejmě prasárna od něj.

                                                    Zase na druhou stranu, jenom trouba si může myslet, že když někdo projede pomaleji zatáčku na rovince nepřidá a to asi dříve, než Ty začneš předjíždět.

                                                    A máš pravdu, když se každej bude chovat podle předpisů, není žádnej problém.

                                                    1 0
                                                  • Janes  

                                                    Předjíždět auto, které zrychluje na výjezdu z obce může jenom blbec.

                                                    Tady bych si dovolil nesouhlasit, kolikrát nemáš jinou možnost předjet náklaďák, nebo dědka v rádiovce… před cedulí roztočit trojku, a než se vzpamatuje, tak seš před ním. Ale nějaký bávo s mladým klukem za volantem, pak máš pravdu, jeho bych nepředjížděl.

                                                    1 0
                                                  • Krejza  

                                                    " Pokud začneš předjíždět a ten dotyčný teprve v tu chvíli začne zrychlovat, je to samozřejmě prasárna od něj."

                                                    Konečně jsi to pochopil. Ono je totiž úplně jedno, kde se předjíždí. Jde o rozdíl rychlostí, pomalejšího a rychlejšího, předjížděného a předjíždějícího. A pokud mě pamět neklame, tak to ani není zakázané ;-)

                                                    A jak píše Janes, kolikrát je to jediná možnost, jak předjet.

                                                    0 0
                                                  • JakeF  

                                                    Tady bych s tebou taky nesouhlasil… Predjizdet na vyjezdu z obce je normalni. Ale musis vedet, ze mas motor na to, abys zrychlujici auto pred sebou predjel bezpecne.

                                                    Kdo cumi jak pero z gauce, ze ostatni po vyjezdu z obce zrychlujou taky, tak mu samozrejme chybi zakladni schopnost predvidat situaci.

                                                    1 0
                                                  • jmaselnik  

                                                    kolega se tady čílil, že lidi na výjezdu z obce zrychlují a neumožňují mu tak předjetí. To je samozřejmě úplně jiná věc, než předjíždění traktoru, který teda na výjezdu asi nezrychluje :-), nebo předjíždění ve fakt silném autě. Občas ale vidím fakt magory, co jdou hned za cedulí na blinkr a na to předjetí prostě nemají.

                                                    1 0
                                                  • JakeF  

                                                    Ano, tady kolega ma evidentne s predvidanim problemy.

                                                    1 0
                                                  • Krejza  

                                                    Kolega žasne, jaké sračky z jasného textu dokážete vyvodit a držet se jich jak hovno košile.

                                                    0 0
                                                  • JakeF  

                                                    Asi bych mohl říct, že se moje rychlost neslučuje s rychlostí naprosté většiny ostatních.

                                                    Smir se s tim, ze ani tvoje uvazovani se neslucuje s vetsinou ostatnich… Nastesti, nutno podotknout.

                                                    1 0
                                                  • Krejza  

                                                    Vidíš, a přitom je taková škoda, že většina ostatních (pokud máš pravdu) není schopna takto přemýšlet. Nemuseli bychom potom sáhodlouze řešit takové sračky.

                                                    0 0
                                                  • JakeF  

                                                    Vůbec nepochybuju o tom, že ty to takhle vnímáš.

                                                    2 0
                                          • xtonda  

                                            Že někdo zrychluje po vyjetí z obce se snad dá očekávat, uhýbání najíždějícímu je špatně viz nedávný článek na idnes.cz, ignorant si ty.

                                            1 0
                                            • LiborV  

                                              Tak autor článku trochu míchá jablka a hrušky. Na prázdný silnici auto z připojováku klidně pustím a žádnou krizi široko daleko neudělám. Zvláště když se tam snaží najet kdejakej klobouk, nebo kamion. V německu, narozdíl od ČR, je většinou připojovací pruh sakra dlouhej (takže se rozjede i plnej kamion) a plný čáry (když už tam jsou) tak mají jednostranný charakter, tj. aby se z levého/pros­tředního nemohl nikdo zařadit do pravého. Ne aby si z pravého neměl kam uhnout.

                                              0 0
                        • ms82  

                          Do kopce me samozrejme auta predjizdi, protoze jedou nesrovnatelne rychleji a nemam s tim problem, ukazuji jim. Psal jsem na hrane kopce – jestli to neslo pochopit, mohl ses zeptat. Dle meho bylo jasne, ze myslim kopec dolu, rozumej na zacatku sjezdu, kdy jeste nemam dostatecnou rychlost (70 na padesatce, aby me auta nepredjizdely).

                          Neprojektuj si sve vlastnosti na lidi, ktere neznas.

                          0 0
                          • Jezevec70  

                            To je stejné, jako když tě předjede a pak musí zastavit, protože má před sebou překážku, typicky zaparkované auto, a v protisměru někdo jede.

                            O těsném předjetí a prudkém brzdění před zpomalovacím prahem nebo žel. přejezdem ani nemluvím. Tohle je ještě horší prasárna.

                            1 0
                            • ms82  

                              Tebou zminene situace jsou bezpochyby horsi. Vypovidaji o ridicich, ze vubec nepremysli. Napriklad nemuzou dokoncit manevr (predjizdeni) a Tebe ohrozi. Ja zminil jen lehci odvar, ze si neuvedomuji, ze cyklista muze byt rychlejsi a vidi proste kousek rovne cesty, tak je to treba tam poslat za kazdou cenu, aby ho nahodou cyklista nebrzdil.

                              1 0
                    • bara2  

                      No, vzhledem k tomu, že u nás abys delší sjezd/stoupání pohledal, tak na těch pár kilometrech zas ani na tom kole, ani v tom autě, tolik vteřin neprodrbeš, když je někdo. vepředu pomalejší. A tipuji, že kolo versus auto do kopce dělá poměrem větší rozdíl, jak kolo versus auto s kopce.

                      1 0
                      • ms82  

                        Ano, u nas jsou kopce kratke, takze se to ridici jeste nenaucili. Kde maji kopce dlouhe, je bezne, ze ridic pribrzduje a pousti cyklistu, protoze vi. Samozrejme se to nevyplati kvuli jedne zatacce a ne v kazdem sjezdu je cyklista rychlejsi. Ale o to tu neslo. Resime, ze motorista nevydrzi jet za cyklistou, prestoze zna teren a vi, ze cyklistu bude brzdit (nebo nevi, ale kdyby se zamyslel, tak by vedel).

                        1 0
              • člen  

                Spouštěčem této diskuze nebyly situace, kdy bych „jel jako prase na něčem co není absolutně šance ubrzdit“. To, co jsem či nejsem schopen ubrzdit mohu posuzovat např. při vjíždění do nepřehledné zatáčky, kdy musím brát v potaz svou rychlost a brzdné schopnosti kola versus riziko, že za zatáčkou bude třeba odstavené vozidlo, padlý strom atd. Ale pokud jedu po přehledné hlavní silnici a někdo to tam z vedlejší pošle 20 metrů přede mnou, tak co? Neměl jsem jen 30 km/h, ale jen 20 km/h? A když mi tam vjede 10 metrů přede mnou? Prostě řidič z vedlejší by mne neměl ohrozit ani omezit. Měl by se podívat jestli nic nejede nebo pokud něco (cyklista) jede, dostatečně správně vyhodnotit jeho vzdálenost a rychlost = zda stihne vyjet. Bohužel v tom vyhodnocení dělá řada řidičů chybu – to je asi většina případů. Otázka je zda třeba přední blikačka přiměje část z těchto řidičů vyhodnotit situaci lépe, třeba aspoň do té míry, že si řekne „raději počkám“.

                3 0
                • JendaH  

                  Prostě řidič z vedlejší by mne neměl ohrozit ani omezit.

                  Omezit tě může a je to tak dobře, jinak bys často nemohl najet na hlavní na kole.

                  1 0
                • jmaselnik  

                  jenom tak pro info, na tu blbost, že řidič z vedlejší by Tě neměl omezit, jsi byl kde? Přednost v jízdě neznamená, že nemůžeš být omezen, pouze nesmí být vynucena náhlá změna rychlosti nebo směru, tzn. nesmí Tě ohrozit. Omezit pochopitelně ano.

                  Je to velmi rozšířený omyl, který má na svědomí spoustu zlé krve a zjevně je rozšířen i zde.

                  1 0
                  • člen  

                    „Nesmí omezit“ je blbost, beru zpět. V mých situacích šlo o ohrožení, protože jsem musel brzdit nadoraz (=náhle měnit rychlost), dokonce i měnit směr jízdy. A to nijak nesouvisí s trakční schopností kola atd. Tedy vina na straně řidiče.

                    1 0
          • ms82  

            Videl jsem daleko pred sebe na silnici, zadna zvirata ani lidi nikde. A jasne, mohl jsem tam jet dvacet, ale pak bych musel jet u kraje a ne prostredkem, abych nahodou nekoho nebrzdil a uz bych lezel, protoze by mi tam to stejne auto vjelo, aniz bych mel sanci reagovat.

            Jako prase jsem nejel a proste vsechno predvidat nejde. Muzes (a mozna bys i mel) u kazde situace uvazovat, co udelas, kdyz Ti tam vjede, skoci, vbehne, spadne a budes o chlup rychlejsi v reakci, ale ne vzdy to zachranis. Kdybys chtel jet tak, aby se Tobe ani nikomu jinemu nic nestalo s uplnou jistotou, nesmis na to vubec sednout.

            2 0
    • Delkim  

      Pokud to jde, tak se snažím s řidičem „komunikovat“, tj. na té vedlejší jak stojí tak mu ukážu rukou, že fakt ať stojí dál a ne že mi to tam mrskne na poslední chvíli, atd.......

      A blikačky nekompromisně zejména na podzim klidně dvě, zdraví mám jen jedno.

      Viz tenhle můj případ!!!!!!

      https://www.bike-forum.cz/…od-jaro-2020#…

      1 0
      • milan.v  

        Vždy, když tam teď projíždím, tak si na tu tvou příhodu vzpomenu…

        1 0
    • Krejza  

      Aktivní bezpečnost. Počítám s tím, že mě každý chce zabít a nikdo o mě neví. Sleduji provoz a věnuji se co nejvíce. Občas mysl uteče, při únavě se koncetrace sníží. Pokud vím, že chci intervaly, vyšší zatížení, určitě na silnicích s minimen provozu. Plánovat jízdu na čas a místo, kdy a kde je minimální provoz už jen proto, že tak dojde k menšímu počtu situací. Myslet za všechny ostatní a předvídat jejich chování.

      Jak na kole, tak na motorce.

      Světýlka a barvičky asi trochu mohou pomoci, ale kolik bude mít pasivní bezpečnost poměr na celkovém stavu? 5%? Méně?

      0 0
    • JendaH  

      Z vedlejší silnice nebo „ze dvora“ vyjede auto

      Vidíš, naopak na „hlavních tazích“ se ti tohle nestane, protože si řidiči dávají sakra pozor, protože vidí velkou silnici s provozem a je jim jasné, že když se pořádně nerozhlédnou, tak jim předek ustřelí kamion. Naopak v rezidenčních oblastech s malým provozem lážo plážo vyjedou. Stejně tak dooring, zmatení a bezohlední chodci a děti a tak.

      A pak samozřejmě předvídat, jako že ti tam kdokoli může takhle vjet. Když tě zrovna nechce nikdo předjet, tak jet před takovými místy, kde ti někdo má dát přednost, víc prostředkem.

      Za snížené viditelnosti mám dvě zadní světla, jedno uprostřed a jedno co nejvíc vlevo. Myslím, že to pomáhá bočnímu odstupu. Jak moc pomáhá samotná existence košíku (psychologicky – řidič vidí „babku s košíkem“, a taky mám tak zezadu větší viditelnou plochu), to nevím.

      0 0
    • mamut69  

      Rychlost 40 na silnici, předjel mě týpek a po 50 metrech takřka zastavil a odobčoval doprava. málem jsem se pos… ale ubrzdil, když jem mu vynadal že to musli slyšet i ve vedlejším okrese, začal na mě řvát že jezdím jak hovado a že na silnici nemám co dělat. Silničku tahám jen svátečně o víkendu, kdy je menší provoz. Z té vedlejší, je to jasné, já jsem auto a kdo je víc a i když vidí, říká si , ten jede dvacítkou, nebo si prostě přibrzdí. bohužel, smutná realita, blikámm na silnici vepředu a vzadu

      1 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • milan.v  

      Koukám, že tu každý jezdí rychle jako cyklisté ve WT, a nebo si tu cintají mašli… :-D

      3 1
      • Krejza  

        Vážně si myslíš, že 30–40 po rovině a přes 50 z kopce je něco výjimečného?

        1 0
        • milan.v  

          Já tak také někdy jezdím, takže nemyslím… ;o)

          Nicméně v drtivé většině lidi jen předjíždím, lidé tu píší o jízdě okolo čtyřicítky, což už je na sólo jízdy celkem hukot…

          3 0
          • Krejza  

            V dané situaci jde spíše o aktuální rychlost a ta klidně ke 40 být může, dle profilu trasy.

            A pak nezapomeň, jsi na BF, tady každý druhý valí 40 po rovině, 25 do kopce a dolů přes kilo :-D

            3 0
    • skaj  

      Blikacka/radar pomaha hodne, jak predni, tak zadni. Subjektivne mnohem vic nez barevne obleceni. (Bavim se o situaci ve dne, v noci na silnici nelezu). Prijde mi, ze aktivuje „vystrazne centrum ridice“ v mozku. Daji ti vic prostoru pri predjeti. Samozrejme, kriply to neodfiltruje, ale spousta lidi jen nevi, ze ma dat cyklistovi vic mista. To same pri vyjizdeni aut z vedlejsi, „hele neco blika, dam si majzla“. Ne nahodou treba nadmerny naklad, kombajn apod. blikaji.

      Jeste teda mluvim o poradne blikacce, treba Moon Nebula v dennim rezimu, zadne siditko. Dozadu je jeste o kousek lepsi radar. Zmenou intenzity blikani, kdyz te auto dojizdi na tebe jeste vic upozorni.

      1 0
    • jIrI___  

      Základ je mít hlavou nastavenou tak, že i když jedeš po hlavní, tak na kole nikdy nemáš přednost a dle toho se chovat, resp. předvídat. A samozřejmě základ je se vyhýbat exponovaným tahům. Navíc pokud máš v okolí průmyslové zóny, tak není dobré vyjíždět na silnici v době, kdy šichťáci spěchají na směnu či naopak jedou domů. Aspoň tady v okolí se v tuto dobu výrazně zvyšuje provoz na silnicích a řádově vyskočí množství řidičů, kteří asi cyklisty nevidí.

      4 0
    • cyklista86  

      Vetsina tady bude tvrdit, ze to je blbost, ale ja se casto snazim jezdit tak, jako kdybych byl neviditelny. Ono je sice pekne kdyz nekdo tvrdi, ze jede metr od krajnice, aby mel dostatek prostoru pro manevrovani a aby ho plechovky nepredjizdeli, kdyz jede auto v protismeru a je i pravda, ze se tim casto predejde tomu, ze ho nekdo zezadu vezme na tesno. Ovsem je taky pravda, ze staci, aby se ten plechovkar za vama nevenovali rizeni na 100%. Podiva se na sekundu do mobilu a nabere toho cyklistu co jel metr od krajnice na kapotu.. Nebo staci narazit na nekoho, kdo je zvyklej, ze mu cyklista automaticky uhne ke kraji. Frajer zavodak kterej si mysli, ze ma kolem sebe force field neuhne a uz leti jak hadrovej panak do skarpy.. Me jen oprasi, protoze jsem jel fakt u kraje.. To same jizda po hlavni a vynucovani si prednosti. Je pekny, ze ten z vedlejsi ma davat pozor a davat prednost ovsem to ti zivot nezachrani, kdyz suverene poletis do krizovatky z kopce 70km/h a jen doufas, ze ti vsichni daji prednost.. Jak se rika silnejsi mrda a ja se podle toho tak chovam. Jestli vidim nekoho, kdo moc nespomaluje na te vedlejsi, tak pribrzduju a sem pripravenej o pokus se mu vyhnout, kdyz me tam ten kreten vleti..

      3 3
    • Fazzy  

      Řídím se tímhle – kvalitní blikačka vzadu (hlavně viditelná i z úhlů), nápadný oblečení, udržovat si povědomí o tom co se děje za mnou, předvídat a uvědomovat si jak moje počínání vypadá z pohledu řidiče, nedělat hrdinu.

      Nikdy nejezdím na náhodu, vyhýbám se hustýmu provozu. Zejména teď na podzim je taky dobrý kalkukovat s nižším sluncem a jezdit tak abych ho měl co nejdýl v zádech.

      Přední blikačku nebo světlo používám jenom při horší viditelnosti. V normálních podmínkách sem se nikdy necítil ohrožen protijedoucím autem ani sem neměl pocit, že bych od něj nebyl zaregistrován. Nicméně samozřejmě neuškodí.

      1 0
    • yetti  

      Já jsem přesvědčen, že spoustu těch nedání přednosti je úmysl řidiče cyklistu oprasit a mám pocit, že tím debilním zákonem o objíždění cyklistů se agresivita a nenávist mnoha řidičů výrazně zhoršila. Alespoń si tak vysvětluju výrazný nárůst četnosti prasáren, kterými nás cyklisty řidiči ohrožují poté co se ten zákon začal mediálně propírat.

      Nicméně jezdím na silničce celý život a přesto, že mě už jednou auto srazilo, tak budu jezdit i nadále, protože mě to baví.

      Jediná ochrana je opatrnost a předvídání.

      1 0
    • člen  

      Diky za všechny dosavadní reakce. Pokud to shrnu:

      Předvídat: to myslím dělám, kdybych nepředvídal a reagoval o něco později, tak by asi popisované situace končily nehodou, takto jsem nějak vymanevroval, ale zkazilo to radost ze švihu a nechci opakovat.

      Řidič nečeká rychlost 40+: všechny situace byly do 30 km/h, takže zas tak neočekávané to nebylo.

      Vybírat si místa: to dělám, ve špičce opravdu “zadními prdelkami”, v neděli rano klidně tu statovku, pokud má rozumnou krajnici. Pokud nemam pevný cíl tak i jízda směrem tak, abych při návratu až bude slunce nízko jel “po slunci” a ne proti.

      Úmysl oprasit: neřekl bych, vždycky u toho řvou jako kráva a pokud jsem měl možnost vidět řidiči do tváře, měl v ni ulek a strach.

      Pokud chci dělat něco víc než ted, tak mne asi opravdu nic jiného než blikat vpředu a dosáhnout efektu “kombajn nebo nadrozmerny náklad” nenapadá. Ale klidně pište dál.

      1 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      4 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      2 0
    • Espen  

      Zrovna jsem na vyjížďce, dávám si kávu a klepu tu na dřevo.

      Mě se tebou popsané situace takřka nedějí, zaplať pánbůh. Že někdo projede blíž než by se mi líbilo,to se stane, ale vím o něm.

      Před chvílí jsem zkoušel z 35 km/h prudce zastavit. A i když mám ještě špalky, zastavil jsem na pár metrech. To už musíš být tomu autu fakt blízko, že musíš vybočit. To už si tak blízko, že musíš vidět i oči řidiče a vidět jestli tě vidí. Jednou mi tam vjela paní na kruháči a to jsem viděl, že mě nevidí už tak 2 vteřiny předem a v klidu se jí vyhnul.

      Podle mě je na silnicích docela klid. Poslední dobou je to ještě mnohem lepší, když se v TV řešilo 1,5m. Celé září jsem byl v Třeboni a jezdil tam. A musím říct, že tamní řidiči ještě o level výš.

      Takže za mě to chce nebýt tak přecitlivělý :-).

      2 1
      • Krejza  

        Apríl už byl.

        0 0
        • Espen  

          Alespoň si tu nikdo nebude z toho dělat prdel :-D.

          1 0
      • skaj  

        Taky mam pocit, ze se situace na silnici uklidnila oproti treba 5let zpet. A pri projednavani 1.5m se to zlepsilo jeste kousek vic.

        0 0
        • adam1  

          Netolerantní zaslepence ten 1,5m spíš rozpálil do běla a jsou ještě agresivnější :(,ale jo těch slušných přibývá ,ale možná jen zdání :)Přisuzují spíše že více řidičů začalo jezdit na kole?

          0 0
          • skaj  

            Tak kreteny neodradi nic, neodradilo je to ani drive, ani az zakon bude platit. Ale dost lidi, co o predjizdeni zatim vubec nepremyslelo, se zacalo chovat jinak. Vidim to i jako spolujezdec. Uz je jebu o dost mene:)

            1 0
            • Prasopes  

              mi taky přijde, že se to hodně zlepšilo. Skoro mi občas až vadí, jak lidi váhaj s předjetím a táhnou se za mnou, já bych se už předjel dávno:-) to dřív tolik nebejvalo

              3 0
              • Espen  

                Přesně tak :-). I jim sám ukazuju, že už můžou :-D.

                1 0
              • cyklista86  

                Co me dostava nejvic, kdyz zastavim u krajnice na normalni dvouproudovce a auto za mnou zastavi taky ikdyz nic nejde v protismeru nikde nikdo. Mista ma tri ****** na predjeti.. :D

                1 0
              • tma  

                Jo, nechci zdržovat, tak se snažim přidat a vyšťavim se ;-) Když mávnu, že nic nejede, tak čekám za mnou auto ale někdy je to třeba autobus nebo osobák s přívěsem. Pak vypadám jak blbec. Každopádně jsem připraven kdyžtak zastavit aby měl čas se zařadit.

                0 0
              • novas752  

                Jo to je taky takové příjemné. Nejlépe do kopce kde se táhneš jak smrad a auto za tebou vrčí a vrčí byť by mohl předjet už 10× i s největší popelnicí.

                2 0
          • novas752  

            To spíš na elektrokole. Ale i to je v tomhle ohledu úspěch.

            0 0
    • mr.antik  

      Když jedu někde okolo větší koncentrace lidí nebo aut, křižovatky atd tak prostě dávám bacha nebo zpomalim, prsty na brzdy a rozhodně se nespoléhám na pozornost a odhad řidičú či chodců.

      Tepy a a watty neřešim.

      2 0
    • Delkim  

      Včera na ČT rozebírali, že je REKORDNÍ provoz aut, přes 5% proti už extra provozu stavu těsně před Covidem.

      Potvrzuji i vlastním pozorováním, už v létě dříve „klidné“ intervaly na oblíbených úsecích často ve stylu „k.rva to je zase provoz“ :(

      2 0
      • jIrI___  

        Když pozoruju ceny pohonných hmot, tak mám takový pocit, že se co nevidět začne provoz zase znižovat.

        3 0
      • cyklista86  

        Na silnicce bych dokazal uz jen jezdit fakt v sobotu, nedelu dopoledne. Kdy ten provoz neni tak hroznej, ale v pracovni dny defakto od rana do vecera to je sileny. Po praci odpoledne to uz musi byt clovek hodne odolnej psychicky, aby sel na silnicni svih.. Fakt neni nad cyklistiku mimo silnice. Zajedes do lesa a muzes vypnout a opravdu zrelaxovat. To na silnici proste nejde.. Proto si i myslim, ze vetsina bikeru je vic v pohode nez nervni silnicari, kteri jsou vystresovani kdo je zase bude ohrozovat na zivote.. :)

        3 6
        • doubleingram  

          Je to tak no, bohuzel…

          0 0
        • bara2  

          Ty furt uvažuješ cykistiku jako sport. Ano, je to sport, ale taky normální dopravní prostředek, kterým se jezdí do/z práce, na nákupy, ke známým, za jinou zábavou… A to dost dobře nejde po poli, od toho máme silnice. A že si při tom zatrénuješ je akorát bonus navíc. Je fajn spojit dvě věci v jednu, jak objezdit všechny aktivity autem a někdy k večeru či o víkendu (když tě doma uvolní) si jít športnout na kole do lesa, a protože máš prd natrénováno, nikam moc nedojedeš .

          3 0
          • cyklista86  

            To říkáš tomu pravému. Auto nemám a kolo je můj jediný dopravní prostředek který používám. Celoročně..

            1 0
            • Janes  

              A jak to má asi tušit, když sis ani neráčil vyplnit profil? Se stydíš?

              1 0
        • Dejv0  

          To asi neplatí plošně, ve Středohoří potkám na švihu 5 aut i ve všední dny. :) Na druhou stranu u Prahy si nepřipadám na silnici nějak vystreslej, ale vyhrocenej silničář nejsem.

          2 0
          • Velomiwookie  

            taky kolem Prahy nevidim moc problem

            0 0
            • Janes  

              Nesmíš jet ovšem po silnici I/9 :-) MInimálně úsek Zdiby-Mělník je o přesdržku.

              https://cs.wikipedia.org/…/Silnice_I/9

              0 0
              • ms82  

                Usek od Libeznice k Obristvi bych nejel a v opacnem smeru ani od Libeznice do Zdib. Da se to krasne objet po I/16 ;-)

                0 0
                • Janes  

                  Já vím, jezdím tudy (9) 2 x denně, ale autem…podívej se, na co reaguju :-). Pravdou ale je, že se tam sem tam nějaký šílenec vyskytne…Mimocho­dem, jak bys to objížděl po tý 16ce, ta je skoro kolmá na 9ku. Předpokládám výjezd z Prahy…

                  Část mezi Mělníkem a bolkou znám taky jak svý boty a ty dlouhý rovinky, kde auta lítaj jako po dálnici, mi tedy taky jako cykloráj nepříjdou…

                  0 0
                  • ms82  

                    Souhlasil jsem s Tebou. Smerem ze Zdib do Libeznice se to da, pze jedes rychle. Po 16 to objedes tak, ze dojedes do Veltrus, a pak zahnes :-) Ale je na zamysleni, jestli je ta 608 s vyjezdenyma kolejema lepsi. Kdysi mi to nevadilo, ale asi zacinam starnout. Devitku jeste objizdim pres Kbely, Mratin a Libis. Ale vubec nejlepsi je na Melnik nejet.

                    Jinak asi plati, ze kolem Prahy je to v pohode, pokud vis, cemu se vyhnout. Zajimave veci jsou stejne na jih (jihozapad nebo jihovychod), takze je treba akorat poresit, jak se vyhnout centru.

                    1 0
                    • Janes  

                      Devitku jeste objizdim pres Kbely, Mratin a Libis. Ale vubec nejlepsi je na Melnik nejet.

                      …jo, to už je mnohem lepší. A pokud jedeš na sever, Mělníku se dá vyhnout úplně, z Mratína do Kostelce n L… přes most do Všetat, pak do Byšic a tam už si můžeš vybrat…

                      1 0
                  • Aviatik  

                    Jo, dlouhé rovinky na I/16 mezi Boleslaví a Mělníkem … Například na rovinku z Bezna do Jizerního Vtelna jsem na kole vjel naposledy asi tak před patnácti lety a když se proti mne předjížděly dva kamiony a já se tetelil na okraji příkopa, tak jsem si řekl, že tohle nemám zapotřebí.

                    Na druhou stranu, příležitostně používám k zrychleným přesunům úseky silnic první třídy tam, kde je široká krajnice – 16 z Boleslavi do Jičína, 38 z Boleslavi do Bělé p.B. Je to skoro jako cyklostezka, tedy dokud nějaký tydýt nezačne předjíždět s tím, že se na tak široký pruh asfaltu tři auta vedle sebe vejdou.

                    1 0
                    • Janes  

                      38 z Boleslavi do Bělé p.B…tam jezdím často, až do Starých Splavů, ale jenom v autě, nemáš problémy na těch odbočkách?

                      0 0
    • Breakpain  

      Tam kde to vypada, ze Ti nekdo muze vjet do cesty jed pomalu a bud ready na brzdy ..

      Takze dokud nevyjedes na prehlednou okresku, jed jak baba s nusi.

      Libit se Ti to nebude, ale je to nejbezpecnejsi IMHO …

      1 0
      • člen  

        Nejbezpečnější to sice být může, ale jezdit krokem skrz jakoukoliv zástavbu by mne opravdu nebavilo. ještě bezpečnější je nesedat na kolo vůbec …

        0 0
    • scoty  

      Platí pouze zákon silnějšího, většího a těžšího.

      Jo a nejhorší je pěkná vinutá okreska navečer. Půlhodiny klid, pohoda, užívačka a najednou magor co mu patří celá silnice…

      Snad naložit kolo a někde v Alpách se projet.

      1 0
      • milan.v  

        Jo, to se mi stalo v neděli, krásně široká silnice, určitě kolem 6ti metrů, okreska, nikde nikdo, v tom mě předjíždí frustrát v bílé dodávce na cca 40–50 centimetrů svižnou rychlostí a bez vybočení ze směru, k…t…

        1 0
        • člen  

          Osobně mám nejhorší zkušenosti také s dodávkami, a to i jako řidič OA.

          0 0
        • Espen  

          No a co se stalo? Nic!!! Jen tě někdo předjel blíž než by se ti líbilo no. A těch 50 cm mi přijde přitažený za vlasy. Tohle se stává každý den, ale přece se kvůli tomu nebudu hroutit a nejezdit na kole.

          0 1
          • Vrci  

            Poukazuje na bezohlednost, sobeckost a ignorantský přístup toho řidiče.

            1 0
          • scoty  

            A když pohne 10cm volantem tak je po tobě ani ho neuvidíš. Nejhorší na ježdění po silnici je to, že stačí malá chyba a jen řidiče…

            1 0
          • milan.v  

            Tak když to kolem tebe prolétne napřímo dodávka v cca v 60–70tikilometrové rychlosti, skutečně nic… To ani nestihneš cuknout řídítky, kdyby ses náhodou lekl, natož, aby se stalo něco horšího…

            Jinak rozumíš tomu, že ten člověk vůbec nepředjížděl obloukem, ale záměrně mě míjel napřímo? Možná mu nedělal dobře Varia Radar…

            1 0
            • Espen  

              Jee, nikdy kolem mě asi bílá dodávka neprojela :-D.

              0 0
        • jmaselnik  

          tak bílá dodávka je kategorie sama o sobě, že jo. To by se mi líbilo, kdyby uměl radar hlásit, že to, co jede zezadu, je bílá dodávka.

          2 0
          • tomo_111  

            no len co s takou informacou, preventivne rovno do skarpy…?

            Problem je v tom ze aj ked ides co najviac defenzivne tak stale sa najde dovod preco ti to zneprijemnit.

            1 0
            • Coural  

              Když tě honí dodávka po Praze, máš 2 možnosti. Okamžitý skok i s kolem do Vltavy, nebo zajet i s kolem na nástupiště v Metru. Pokud je to bílá dodávka, je potřeba zajet až do vagónu a pokračovat minimálně 2 stanice. Je šance, že ztratí stopu a vydá se ulovit jinou kořist.

              2 0
          • milan.v  

            Ano, za neděli 3 excesy, z toho dva bílé dodávky…

            0 0
          • Kos_CZ  

            Bílé dodávky kurýrů a Octávky f Tíi-čku jsou nejrychlejší sériová auta na Zemi. To už byste si sakra mohli pamatovat! :D

            1 0
            • pepek  

              Citigo Rohlík, Pizza-něco, nebo Dámejídlo je rychleší jak Porsche.

              1 0
              • nooski  

                Polák na dálnici s anténou, na kterou chytá signály z jiných galaxií, dokáže překonat na 80 ve zúžení rychlost zvuku.

                1 0
              • Janes  

                To jo, ale jsou menší a řidiči jsou, alespoń po Praze, vyježděnější, než ty větší bílý kurvy.

                1 0
          • Janes  

            Přesně, už ne černý Audiny, ale bílý dodávky jsou peklo…

            Denně dojíždím do Prahy, takže o tom něco vím… a nejhorší jsou ty bez označení firmy, to asi kvůli nedohledatelnosti.

            2 0
        • Espen  

          Před chvílí mě předjela bílá dodávka FedEx. Normálně ti byl při tom manévru celý v protisměru. Tímto nečekaným manévrem mě tak překvapil, že jsem málem skončil ve škarpě :-D.

          5 0
    • tomcat5  

      Kritické jsou všechny kruháče, nikdo z Vrahů v autě neví, že kolo jede i přes 20km/h a téměř všichni tam vjedou.

      Je to na revolver.

      0 1
    • Honzis  

      z principu silnice patří autům, v autech jezdí skoro všichni i skoro všechen byznys, takže jsme takový „trpěný hmyz“. Při extra hnusném počasí jsme stejně (skoro) všichni rádi za to, že na kole nejedeme … Z mého pohledu to nemá cenu přehnaně řešit. Snažím se být viděn, předvídat, ale že bych kvůli tomu měl radar a blikal 500lumeny ve dne, to fakt ne i při mých 20tis km ročně na východ od Prahy. Kde se bojím, tak tam (pokud možno) nejedu a je třeba počítat s tím, že občas prostě krizové situace jsou a něco je na hraně snesitelnosti. Ale jako umírají chodci, motorkáři, tak i cyklisté a pokud by se mi mělo něco stát, tak bych chtěl smrt na místě.

      Bohužel provoz stále houstne a těch „nirván“ spíše ubývá. Jo, teď večer ve 20hod na okresce pohoda, se světlem mi to ani neva a někdo jde radši na zwift. To, že v čr je stále sociální status jezdit autem, s tím nebojuju, prostě to tak je a spousta lidí mi na rovinu řeknu, že se na to kolo nevy*ereš.

      4 2
    • teffe  

      k tématu.....

      https://www.novinky.cz/…rel-40375993#…

      0 0
      • jmaselnik  

        není-li to ilustrační foto, tak byl cyklista zezadu dobře osvětlen. Jednoznačně chyba řidiče, se kterou cyklista nemůže dělat vůbec nic, pokud tedy nějak náhle nezastavil i tak by ho měl ale řidič stihnout bez problémů objet.

        0 0
        • Monochromo  

          Jednoznačně můžou byt všichni rádi, že nejsi vyšetřovatel, kdyz jseš schopnej takhle od boku vypálit závěr

          0 1
          • jmaselnik  

            No náraz zezadu je hodnocen v 99% případů jako nedodržení bezpečné vzdálenosti, takže ano. V tomto konkrétním případě si troufnu.

            1 0
    • Namtos  

      Léta jsem vozil jen zadní blikačku. Teď druhým rokem vozím přední světlo Force PAX 400 nastavené na blikání 40lmn (výdrž baterie v tomto módu 80h) a za mě je na protijedoucích vozech vidět, že mě na silnici registrují kort na silnici v lesních pasážích. Podle mého je jakákoliv blikačka na nejmenší výkon rozhodně plus. A k přesvědčení ke koupi mě přivedla vlastní zkušenost z auta, kde jsem přehlédl cyklistu na hlavní, kde já jsem stál kolmo z boční ulice (naštěstí spolujezdec ho viděl, tak jsem to ještě zastavil včas) a proč jsem ho neviděl byla ráno ještě docela šero a on měl reflexní prvky,vestu a zadní blikačku ,ale žádné přední světlo a problém s reflexními věcmi je ten, že ty jsou vidět, až když je osvítí světa auta , což je při stání kolmo k jeho jízdě až na úrovni, kdy vás cyklista míjí…

      1 0
      • Aviatik  

        Vždycky jsem vozil a vozím světlo vepředu i vzadu. Jenom zadní blikačka je na houby, sám jsem jednou s autem málem zaznamenal sestřel cyklisty, který jel sice po hlavní, ale za tmy bez světla. Projel mi těsně před nosem rychlostí nějakých 40–45km/h (bylo to z kopečka), kdybych vystartoval o vteřinu dřív, tak by ho to dost bolelo. A toho cyklisty, co na mne v lese asi 20 minut po západu slunce vybafnul ze zatáčky jsem se taky hodně lekl, obzvlášť, když jsme si oba hledali stopu mimo rozbité krajnice.

        2 0
        • cyklista86  

          Proč je zadní blikacka na houby? To je co za nesmysl.

          0 1
          • georgej  

            Přečti si to ještě jednou:-). Tam není zadní že je na houby.

            1 0
            • cyklista86  

              Ne ty si to znovu přečti. Přesně to píše LOL.

              0 1
              • psbiker  

                Kdyby tam třeba bylo ‚Pouze zadní blikačka je na houby,..‘ pak by to pochopili i ti pomalejší.

                0 0
              • oberleutnant Weiss  

                Ta věta začíná slovem „Jenom“ – je třeba to číst celé, ne jen to co chceš…:-)

                Edit: teď koukám, že se k tomu vyjadřuješ níž, takže si svou ironii strkám zpátky do kapsy…

                0 0
    • georgej  

      Zkus to znovu

      0 0
    • hustolez  

      Vzadu vozím radar, pokud vidím za sebou auto, uhnu na krajnici, zatím žádný věrší problém. Ta zmíněná jízda po hlavní, vždycky když vidím auto co chce vyjet z vedlejší, snažím se sledovat celou situaci ze všech stran a hlavně se snažím s řidíčem navázat oční kontakt, což se většinou podaří a když se díváme z očí do očí, ještě se mi nestalo, že by mi tam někdo vjel a když vidím že stojí, tak mu přikývnutím poděkuju, i když vím, že jsem na hlavní, ale on si pak třeba řekne, že nejsme všichni cyklozmrdi. Když se kontakt navázat nepodaří, už čekám co se bude dít s rukama na brzdách, kotouče brzdí nekomrpomisně.

      7 0
      • HonzaRez  

        Právěže ani ten oční kontakt nemusí fungovat „100%tně“…

        0 0
        • milan.v  

          No, on za těmi brýlemi většinou funguje dost špatně…

          Navíc když člověk nejede patnáct kilometrů v hodině…

          1 0
          • hustolez  

            Jo, je pravda, že používám čiré brýle, se zrcadlovýma to půjde blbě.

            1 0
            • Fazzy  

              Tak dulezity je, abys ty videl oci ridice. On tvoje zas az tak videt nepotrebuje, kdyz mas prednost. Pokud ma tmavy brejle i ridic, je to samozrejme problem a o to vic je potreba cekat necekane.

              1 0
        • HonzaP9  

          To je teda fakt. A v tomhle případě vyjímečně nejsou nejhorší bílé dodávky, ale Fabie 1.2HTP na výjezdu od Lidlu/Penny… Asi proto, že se bojí, takže podvědomě jejich mozek selektuje jen objekty větší, než jejich vlastní plechovka.

          Ale popravdě teď, jak je brzo tma, tak se skoro víc než aut bojím toho, že mi do silnice někde ve sjezdu vletí srna. Okolo Prahy ne, ale okolo Mejta se mi to teď stává celkem pravidelně.

          1 0
      • Monochromo  

        Tak konecne nekdo rozumnej, kterej jde svýmu zdraví ochotně naproti.

        0 0
      • ms82  

        To jsou takove jasne veci, ktere dela asi vetsina vyjezdenych cyklistu. Dam ale dva priklady ze vcerejska, kdy jsem kroutil hlavou a nic moc jsem s tim delat nemohl.

        Jedu do kopce ke krizovatce, chci odbocit doleva. Za mnou bus, ktery by se uz do toho kopce nerozjel. Brzdi, protoze nevidi, aby me predjel. Zpomaluji, jedu za krajnici a cekam, az me objede. Projede, vracim se na krajnici, slysim, ze je za mnou jeste auto, ktere taky muselo zpomalit. Dam ruku na znameni, ze jedu doleva. Oba se rozjidime, slysim, jak na to slapl. Tak si rikam, ze asi taky jede doleva. Presvedcim se ohlednutim a zjistim, ze ne, ze ignoruje moji ruku a predjizdi me. Srovnam smer, pockam, odbocim az pak. Nebezpecne to prilis nebylo, ale demence slusna.

        Jedu z celkem prudkeho kopce, zpomaluji, spousta vyvysenych prechodu a miniretarderu, co na ne upozornuji. Uz jedu asi jen okolo triceti, protoze vidim v protismeru zaparkovane auto, ktere chteji auta objet. Objizdi ho prvni, ja uz jsem u sve krajnice. Objizdi ho druhy, a ouha, odbocuje doleva primo na me!!, strhava volant nazpet. Myslel si, ze kdyz ten pred nim objizdel auto, tak v protismeru asi nic nemuze jet. Takze se rozhodl, ze to tam posle, aniz by videl. Tady bych to nedobrzdil uplne a fakt me to nenapadlo.

        Podotykam, ze nejsem nyni v CR a ridici tu cyklisty neprasi pro poteseni. Naopak, objizdi se ve vzdalenosti 1.5 metru, vsichni cekaji, az na ten manevr budou mit prostor. A do kopce fandi. To ale neznamena, ze se nemuze nic stat, jak vidno.

        1 0
    • Vrci  

      Občas se prostě objeví někdo s IQ odpovídající velikosti disků na autě v palcích. V neděli jsem byl tady:

      https://mapy.cz/s/hasezunute

      Jel jsem po hlavní č 168 do kopce směr Kvilda, od tud na Zadov jela skupina asi 4 nebo 5 starých BMW, všichni nalepení na sobě do 2 m. Bez blinkrů, Zastavil jsem tam kvůli ním já i dvě motorky. Motorky svítili, já blikal a měl na sobě yellow fluo dres. Že by ani jeden z nich neviděl ani jednoho z nás není pravděpodobné.

      1 0
    • jkcz  

      Jinak netreba si delat nejake falesne nadeje – dementi jsou i cyklisti. Jedu z kopce, uzka cesta, proti me do kopce nejaky offroad a za nim vidim borce na kolech roztazene pres celou cestu. OK, uhnou ke sve strane, nejak se vejdeme. V okamziku kdy se vice priblizim, tak registruju, ze borecci se nechaji tahat tim offroadem nahoru na lanech. Panika. Jako cyklista proti cyklistovi se nejak vyhneme, ale jak preskocit do pytle to lano :( V poslednich okamzicich se borci vzpamatovali – zrejme me pres auto nevideli, a uhnuli ke kraji. Sedivy strachem, kdyz je mijim, tak jim poslu neco peprneho, slysim za sebou jenom smich. Ano, jak pro koho, pro nekoho to asi bylo k zasmani. :(

      1 0
    • futurama  

      Já používám 3 základní pravidlla na silničce, MTB i motocyklu, která se ale nedají moc aplikvat v autě.

      1. Sleduji prostor daleko před sebou, více než v autě.I v lese můžeš potkat jiného cyklistu nebo chodce. Před kritickým místem více zpozorním → položím prsty na páčky a trochu se narovnám.
      2. Blikačky vpředu, vzadu i přes den
      3. Když je možný narušitel člověk, snažím se navázat oční kontakt.
      3 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.